BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołczek Przemysław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu w ujęciu strategicznym
The Strategic Context of Corporate Social Responsibility
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 100, s. 133-145, bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Rozwój zrównoważony, Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa
Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR), Sustainable development, Enterprise sustainable development
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano strategiczne podejście do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest to podejście, które charakteryzuje się połączeniem strategii CSR ze strategią biznesową danego podmiotu. Takie połączenie ma w konsekwencji przynieść obopólną korzyść - zarówno firmie, jak i jej interesariuszom. Strategiczne ujęcie społecznej odpowiedzialności prezentowane przykładowo przez Danone Polska, GK Lotos, GK PGNiG i Polpharmę może stanowić dobry przykład dla tych przedsiębiorstw, które chcą prowadzić działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.(abstrakt oryginalny)

The article presents the strategic approach to the matter of corporate social responsibility. The hallmark of this approach is the connection of company's CSR strategy and its business strategy. This connection would in consequence bring mutual benefit - to both the company and its stakeholders. The strategic approach to social responsibility presented for instance by Danone Poland, GK Lotos, GK PGNiG and Polpharma can be a good example for these companies which want to conduct their business in agreement with the principles of sustainable development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  2. Anam L., CSR a kryzys finansowy, [w:] Kompedium CSR (publikacja dystrybuowana wraz z "Gazetą Prawną"), 17,12.2008.
  3. Biznes. Słownik pojęć ekonomicznych P-Ź, t. 10, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  4. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  5. Koontz H., O'Donnell С., Weihrich H" Management, McGraw-Hill Book Co., New York 1984.
  6. Odpowiedzialny biznes 2009. Czas próby, "Harvard Business Review Polska" 2009.
  7. Porter ME., Kramer M.R,, Strategia a społeczeństwo, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007.
  8. Rok В., Jaki to był rok dla odpowiedzialnego biznesu, [w:] Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki. Raport 2008, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2009.
  9. Społeczna odpowiedzialność w Polsce. Wstępna analiza, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.
  10. Świerżewski Ł., Czy zaangażowanie społeczne może mieć dla firmy wymiar strategiczny, [w:] Brief. Kiedy zaangażowanie społeczne ma dla firmy kluczowe znaczenie, Suplement promocyjny do "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 7/8.
  11. DanonePL. Przegląd CSR, 2007 г., http://www.danone.pl/csr.
  12. http://eur-lex. europą. eu/LexUriServ/LcxUriServ.do?uri=COM:2001:0366:FIN:EN:PDF.
  13. http://www.cgospodarka.pl/39610,CSR-24-7-ranking-przesiebiorstw-2009,1,39,1. html.
  14. http://www.fob.org.pl/misja-1884144.htm.
  15. http://www.globalcompact.org.pl/poi/Giobal-Cornpact/10-Zasad-GC.
  16. http://www.lotos.pl/korporacyjny/grupa_lotos/stratcgia do_2012 roku/strona/7099.
  17. Komunikat prasowy z konferencji "Koncepcja CSR w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju" zorganizowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji 1 Konsumentów we współpracy z Fundacją im. Friedricha Eberta oraz GentruniCSR.pl, http://www.iiekik.gov.pl/pl/informacjaj_edtikacja/infor- macja/komunikaty_prasowc/art 174.html.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu