BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwacka-Mokrzycka Joanna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Miara Adam (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Czynniki stymulacji rozwoju rynku żywnościowego
Factors Stimulating the Development of the Food Market
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 2013, nr 102, s. 15-24, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Rynek żywności, Metodologia badań, Wyniki badań
Food market, Research methodology, Research results
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem prezentowanego artykułu jest przedstawienie roli i znaczenia aktywów rynkowych w stymulowaniu rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. (fragment tekstu)

Nowadays, marketable assets that determine the survival and development of enterprises are seen as the most important factors of development. This is particularly important in a highly saturated food market, where there is a strong need to find sources of constant competitive advantage. The purpose of the present article is to present the role and importance of marketable assets in stimulating the development of food industry companies. The paper begins with the presentation of the types of marketable assets and their role in building constant competitive advantage on the food market. In the second part the results of surveys conducted among enterprises of the food industry are presented; basing on these, the authors determine the companies' priorities in the use of assets aiming at stimulating their development. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. KOTLER PH. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner &Ska, Warszawa.
  2. MIARA A. 2012: Ekonomiczno-marketingowe efekty podnoszenia jakości wyrobów i usług w przedsiębiorstwach, Praca doktorska, SGGW, Warszawa.
  3. NIESTRÓJ R. 1996: Zarządzanie marketingiem - Aspekty strategiczne, PWE, Warszawa.
  4. PORTER M.F. 1980: Competitive Strategy: Techniques for Analysing Industries and Competitors, Free Press, New York.
  5. SOBCZYK M. 2001: Statystyka, PWN, Warszawa.
  6. SZWACKA-MOKRZYCKA J. 2006: Determinants of differentiation marketing strategies of food industry companies in Poland. 2nd International Conference, Izmir.
  7. SZWACKA-MOKRZYCKA J. 2012: Investment and export of food industry in Poland in 2008-2011. Roczniki Naukowe SERiA, Vol. XIV/No.6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-6979
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu