BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Борисовна Зиновьева Нона
Tytuł
Неопределенность как фактор креативности
Vagueness as Determinant of Creativity
Źródło
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, 2008, nr 2 (2), s. 65-69
Humanum. International Social and Humanities Studies
Słowa kluczowe
Kreatywność, Społeczeństwo, Informacja
Creativity, Society, Information
Uwagi
summ
Abstrakt
The author claims that improving means of transmitting information influences not only changes in social structure but also transformation of material production. Moreover, it is connected with increasing life's pace, which influences acceleration of knowledge updating pace. Hitherto the world was explained in a simple way, by paradigm. However, today a predominant social tendency is vagueness which forms a new outlook of information era. A system of algorithms and rules should be formulated within its frames, and respecting them would facilitate the processes of communication and living in conditions of incomplete and insufficient information.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-8431
Język
rus
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu