BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ordysiński Tomasz (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Wałczu)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą jako element strategii organizacji w e -gospodarce
Knowledge Management as an Element of Organization Strategy in E-Business
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 71, s. 317-330, rys., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Nauka szansą rozwoju regionu
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Internet, Informacja
Knowledge management, Internet, Information
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, organizacje muszą mocno starać się nadążyć za globalną konkurencją opartą na internecie. Aby odnieść sukces w tym wielokanałowym, niezwykle szybko przetwarzającym informacje środowisku, przedsiębiorstwa muszą optymalnie wykorzystać zdobytą wiedzę (indywidualną oraz korporacyjną). Aktywny udział w elektronicznej ekonomii zmusza organizacje do porzucenia działalności według ściśle określonego planu na rzecz stałego monitorowania rynku oraz natychmiastowych działań w przypadku zaobserwowania zmian. Jednak do prowadzenia takiej formy działania konieczna jest optymalizacja procesów oraz zasobów informacyjnych: wewnętrznych i zewnętrznych. (fragment tekstu)

E-business has changes the way economy operates. Lack of geographical and time boundaries forces organization to rethink its organization. End of last century was dominated by optimization process to make enterprise more efficient. Internet, global competition has revealed that BPR is not enough. The main economy factor became information and knowledge. Organizations which were data reach started to look for solution to make them knowledge reach and such a concept became Knowledge Management (KM). Article presents methodical aspects of KM ideas, usage of KM solutions in electronic economy. It points why KM should be a part of organization e-business strategy, or can even be a transactional asset on electronic market. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chen X., A K nowledge Management Model for E-Business World, 2002 .
  2. Fahey L., Srivastava R., Sharon J.S., Smith D.E., Linking e-business and operating processes: The role of knowledge management, "IBM Systems Journal", vol 40, no 4/2001.
  3. The Five Engines of eCRM, .
  4. INTEL 2001 Knowledge Management in the Internet Economy Leveraging Knowledge for e-Business Success, Intel Corporation, .
  5. Malhotra Y., Knowledge Management for E-Business Performance: Advancing Information Strategy to 'Internet Time', "Information Strategy: The Executive's Journal", vol. 1/2001.
  6. Miąc-Porębska T., Customer Relationship Management in E-business environment, Conference material of Systemy Wspomagania, .
  7. Nonaka I., The Knowledge-Creating Company, Harvard Business Publishing, Harvard 2008.
  8. Norris D., Mason J., Lefrere P., Transforming e-Knowledge, 2003 .
  9. Norris D., Robson R., Mason J., Lefrere P., A revolution in knowledge sharing, "Educause Review", nr 15/2003.
  10. Roy T.K., Stavropoulos Ch., Customer Knowledge Management (CKM) in the e-Business Environment, Lulea University of Technology, Lulea 2007.
  11. .
  12. .
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu