BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nieć Mateusz (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Reklama społeczna - geneza i analiza pojęcia (ujęcie cywilizacyjno-polityczne)
Social a Advertising - Origin and Definition (Reflections of Civilization and Politics
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2003, t. 1, s. 211-224, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne
Słowa kluczowe
Reklama, Organizacje społeczne, Marketing społeczny, Techniki reklamy
Advertising, Social organisations, Social marketing, Advertising technique
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Autor opisuje procesy i czynniki bezpośrednio związane z kształtowaniem się reklamy społecznej z punktu widzenia politologa, historyka idei, medioznawcy. (fragment tekstu)

Since 18. century have been begun the process modernization in the circle civilization of the Europe. The process modernization founded mass society, mass culture and market economy. Since ending the Second War. absolute is accepted through all political party and society movement concept about civic society with different non-profit organizations and foundations. The organizations need modern instruments and devices of the management organization and image. Development non-profit organizations and foundations caused competition in society and mass media. Success the marketing revolution in the economy have founded the thought about broadening the concept of marketing in social security, culture and politics, as "a-ideology" proposal manage the public causes and found quality our life. The non-profit organizations and foundations became a new interest groups, and social advertising is instrument for promote lifestyle, behaviours, social values. The social advertising takes share in the public debate, but non with all peoples in the society, only nicheable debate in the society. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Nieć M., Analiza prasoznawcza artykułu promującego, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny", 2000, nr 4, ss. 167-188.
  2. Bajka Sz., Krótka historia reklamy, "Zeszyty Prasoznawcze", 1993. nr 3-4 (135), ss. 16-47, także H. Kurta Informacja, KAW, Warszawa 1977.
  3. Kloczowski J., Młodsza Europa. Europa Środkowo-Wschodnia w kręgu cywilizacji chrześcijańskiej średniowiecza, PIW, Warszawa 1998.
  4. Lewiński P.H., Retoryka reklamy, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999, ss. 62-65.
  5. Szczęsna E., Poetyka reklamy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 18, także. Ze świata reklamy, pod red. S. Barczaka, A. Pitrusa, Wydawnictwo UJ, Kraków 1999, s. 9.
  6. Mikołajewska B., Zjawisku wspólnoty. (Wybór tekstów), The Lintons Video Press, New Haven CT USA 1999, ss. 312-314.
  7. Mannheim K., Człowiek i społeczeństwo w dobie przebudowy, PWN, Warszawa 1974, s. 90.
  8. Drucker P.F., Zarządzanie organizacją pozarządową. Teoria i praktyka, Wyd. Fundusz Współpracy, Program Phare Dialog Społeczny - NGOs, Warszawa 1995, ss. 62-63.
  9. Szulczewski M., Propaganda polityczna. Pojęcia - funkcje - problemy, KiW, Warszawa 1971, ss. 56-62.
  10. Keith R.J., The Marketing Revolution [w:] Tlie Great Writings in Marketing, pod red. H.A.Thompson, The Petroleum Publishing Co., Tulsa (Oklahoma, USA) 1977, ss. 3-10.
  11. Podstawy marketingu, pod red. J. Altkorna, wyd. Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  12. Kotier Ph., A Generic Concept of Marketing, "Journal of Marketing", 1972 nr 4 (36), s. 50.
  13. Kotler Ph., A Generic Concept of Marketing, s. 50.
  14. Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, wyd. Placet. Warszawa 1997, s. 14.
  15. Kotier Ph., Levy S.J., Broadening the Concept of Marketing. "Journal of Marketing", 1969 January, vol. 33, ss. 10-15.
  16. Bagozzi P., Marketing as Exchange, [w:] Marketing Classic. A Selection of Influential Articles, pod red. B. Enis, K. Cox. Ally and Bacon Inc., Boston, London, Sydney, Toronto 1981.
  17. Holmes G.C., Zachowania społeczne jako wymianu dóbr, [w:] Elementy teorii socjologicznych. Materiały do dziejów współczesnej socjologii zachodniej, wybór, W. Derczyński, A. Jasińska-Kania, J. Szacki, PWN. Warszawa 1975, ss. 103-119.
  18. Sztucki T., Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1998.
  19. Arens W.F., Bovee C.L., Centemporary advertising, Irwin, Burr Ridge Boston-Sydney 1994.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu