BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Babuśka Iwona (Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie)
Tytuł
Pedagog specjalny w szkole masowej
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2003, t. 1, s. 271-278, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne
Słowa kluczowe
Szkolnictwo państwowe, Integracja społeczna, Psychologia, Pedagogika, System edukacji
State education, Social integration, Psychology, Pedagogy, Educational system
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
istotą integracyjnego kształcenia jest indywidualne podejście do każdego dziecka, umożliwienie mu zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości wspólnie z rówieśnikami i jak najbliżej miejsca zamieszkania oraz zapewnienie dziecku warunków takich, aby mogło ono w pełni oraz aktywnie funkcjonować w klasie szkolnej. Program nauczania dostosowany jest do indywidualnego tempa rozwoju i przyswajania wiedzy przez danego ucznia lub grupy uczniów. Nie wystarczy jednak umieścić dzieci sprawne i niepełnosprawne w jednej klasie, aby uznać że mamy do czynienia z integracją. Wymaga to spełnienia wielu warunków zarówno o charakterze psychologicznym, społecznym jak i organizacyjnym. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Al.-Khamisy D.(red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrożenia. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2002.
  2. Baran J" Rokowska A. (red.), Dylematy Pedagogiki Specjalnej. Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków 2000.
  3. Barłóg K., Efekty procesu integracji dzieci niepełnosprawnych oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym w młodszym wieku szkolnym. Wydawnictwo WSP, Rzeszów 2001.
  4. Biblioteka Reformy Ministerstwo Edukacji Naukowej "O kształceniu integracyjnym i specjalnym", Warszawa 2001.
  5. Bogucka J., Kościelska M., Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN Warszawa 1998.
  6. Dziecko w kręgu integracji "Problemy Higieny" 1999, nr 59.
  7. Dykcik W. Efekty i uwarunkowania integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych z rówieśnikami na wsi i w mieście. Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne XX, z, 186, Kraków 1997.
  8. Gaś Z.B., Doskonalący się nauczyciel Wydawnictwo U. M. C. J. Lublin 2001.
  9. Janowska J., Rozwijanie umiejętności psychopedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2002.
  10. Krawczyk B., Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Nowa szkoła nr 1 / 2002.
  11. Kwapisz J., Kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych "Nowa szkoła" nr l/2002.
  12. Maciarz A. Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. "Impuls" Kraków 1998.
  13. Maciarz A., Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, [w:] Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia (red) J. Boducka, M. Kościelska, CMPP-PMEN Warszawa 1996.
  14. Materka E., Nauczyciel i pedagog specjalny w klasie integracyjnej. "Nowa szkoła" nr 1 / 2002.
  15. Michalski J" Być przydatnym zawodowo nauczycielem szkoły specjalnej Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu