BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czerska Małgorzata (Uniwersytet Gdański), Rutka Ryszard (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Komunikowanie się w organizacjach. Stan i kierunki doskonalenia
Communication in Organizations. Condition and the Propositions of Improvement
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym, 2008, s. 243-259, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Organizacja i zarządzanie, Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Komunikowanie społeczne, Lider w organizacji
Management, Organisation and management, Communication in organisation, Social communication, Leader in the organization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Opracowanie podejmuje problematykę komunikowania się w organizacji. Rozpoczyna się prezentacją teoretycznych podstaw problemu. Część druga zawiera wyniki badań prowadzonych wybranych przedsiębiorstwach. Dotyczą one form i narzędzi komunikacji, poziomu zadowolenia pracowników z komunikacji. Trzecia część syntetyzuje mocne i słabe strony zjawiska i kończy się prezentacją kierunków jego doskonalenia. (abstrakt oryginalny)

The paper starts with the theoretical background of a communication process. Second chapter presents the results of researches in the chosen enterprises. They show the methods and forms of communication. The paper ends with summarizing of strengths and weaknesses. It leads directly to the propositions of improvement. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1996, s. 557.
  2. Knafel K.: Komunikacja społeczna w organizacji. Instytut Technologii i Eksploatacji, Radom 1996, s. 23.
  3. Potocki A.: Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie. AE, Kraków 2001, s. 10.
  4. Praktyka kierowania. Red. D.M. Steward. PWE, Warszawa 1994, s. 325.
  5. Sobkowiak B.: Komunikowanie społeczne. W: Współczesnej systemu komunikowania. Red. B. Dobek-Ostrowska. AE, Wrocław 1998, s. 11.
  6. Robins S.P.: Podstawy zarządzania. PWE, Warszawa 2002, s. 514.
  7. Stankiewicz J.: Komunikowanie się w organizacji. Astrom, Wrocław 2006, s. 87.
  8. Wachowiak P.: Profesjonalny menedżer: umiejętność pełnienia ról kierowniczych. Difin, Warszawa 2001, s. 72.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu