BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czakon Tomasz (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Interesariusze i typy orientacji etycznej w kodeksach etycznych firm
Stakeholders and the Types of Ethical Orientation in the Codes of Ethics of Different Companies
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2013, t. 49 nr 4, s. 191-213, bibliogr. 10 poz.
The Poznan School of Banking Research Journal
Tytuł własny numeru
Być, mieć czy władać?
Słowa kluczowe
Etyka, Kodeks etyki, Etyka przedsiębiorstwa
Ethics, Code of ethics, Corporate ethics
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autor przedstawia analizę treści 49 kodeksów etycznych firm o różnym charakterze: krajowych i międzynarodowych, dużych i małych, z różnych obszarów działalności gospodarczej. Poszukuje w nich częstotliwości występowania różnych grup interesariuszy oraz typów orientacji etycznej. Dochodzi do zaskakujących wniosków, sprzecznych z wieloma sugestiami obecnymi w literaturze przedmiotu.(abstrakt oryginalny)

The author presents an analysis of the contents of the codes of ethics in 49 companies of a different nature: national and international, large and small, as well as, from different areas of business. The author looks for the frequency of the presence of different types of stakeholders and ethical conclusions, contrary to many suggestions in the current literature.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, WN PWN, Warszawa 2008.
  2. Banajski R., Treści aksjologiczne kodeksów etycznych regulujących sferę życia gospodarczego, w: Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, red. W. Gasparski, J. Dietl, WN PWN, Warszawa 2011.
  3. Brzustewicz P., Kodeksy etyczne przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, "Pieniądze i Więź. Kwartalnik Naukowy" 2007, rok X, nr 1 (34).
  4. Gasparski W., Kodeksy etyczne - ich struktura i treść, "Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym" 2002, t. 5.
  5. Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  6. Lewicka-Strzałecka A., Etyczne standardy firm i pracowników, IFiS PAN, Warszawa 1999.
  7. Porębski Cz., Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Znak, Kraków 1997.
  8. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  9. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Śląsk, Katowice 2010.
  10. Wiśniewski R., Za i przeciw kodyfikacjom etycznym firm, "Diametros" 2006, nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1426-9724
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu