BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rucińska Danuta (Uniwersytet Gdański), Kotarbiński Jacek
Tytuł
Marketingowe aspekty oddziaływania na współczesny rynek pasażerskich usług lotniczych
Some Aspects of the Marketing Influence on the Modern Passengers Air Services Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka, 2013, nr 48, s. 45-57, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Europejski transport i rynek usług transportowych w pracach naukowo-badawczych Katedry Rynku Transportowego
Słowa kluczowe
Marketing usług transportowych, Promocja usług, Transport lotniczy, Transport pasażerski
Transport services marketing, Services promotion, Air transport, Passenger transport
Uwagi
streszcz., summ
Abstrakt
Celem opracowania jest przedstawienie i analiza charakterystycznych cech współczesnych działań marketingowych na rynku pasażerskich usług lotniczych w kontekście konkurencyjnych uwarunkowań. W artykule zaprezentowano przykłady strategii konkurencji wdrażanych w towarzystwach lotniczych i podejmowanych w ich ramach działań marketingowych. Wskazano na niektóre zmiany i efekty wynikające z rozwoju komunikacji marketingowej, procesów digitalizacji, innowacyjności i udziału mediów społecznościowych.(abstrakt oryginalny)

This article has been written to identify and analyze examples and characteristics of the modern marketing activities, related to the development of the passangers air services market and its surrounding's subsidiaries. Presented examples are related to the elements of the marketing models used by the airlines and their engagement into marketing efforts. These are the changes which results from the development of the marketing communication and digitalization processes, innovation and social media relations.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania: Ryanair najmniej lubianą linią lotniczą, www.tourism-review.pl [dostęp 15.09. 2013].
  2. Giantasio D., Tweets Take Flight, "Adweek" 2013, nr 31.
  3. Hartley R., Zarządzanie i marketing: spektakularne sukcesy i porażki, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2004.
  4. Karp A., Lotnicza strategia cenowa, Marketing przy kawie, marketing-news.pl, 2003 [dostęp 10.08.2013].
  5. KER: Reklamy OLT Express podobne do PLL LOT wprowadzały w błąd, wirtualnemedia. pl [dostęp 11.09.2013].
  6. Kim C.W., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa 2005.
  7. Kotler Ph., Keller K., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznañ 2012.
  8. Polska Górą! w kampanii linii lotniczych OLT Express, wirtualne media.pl [dostêp 23.08.2013].
  9. Richard Branson przegra³ zakład i założy³ sukienkę, "Puls Biznesu" 13.05.2013, www.pb.pl [dostęp 11.09.2013].
  10. Rooney J., Southwest Airlines CMO Kevin Krone Explains What's Behind The New Crown-up Ads, Forbes.com, info [dostêp 4.10.2013].
  11. Rucińska D., Ruciński A., Marketing na rynku usług lotniczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
  12. Shrager J., The Success of easyJet and Other Low Cost Airlines is Due to Their Focus on Pursuing A Pure Low Cost Strategy and the Subsequent Ruthless and Effective Management of their Value Chain, University of Nottingham, Nottingham 2007.
  13. Stefañska A., Polacy pokochali krajowe loty, "Rzeczpospolita" 13.03.2013, www.rp.pl/artykul/ 989464.html [dostęp 23.08.2013].
  14. Tuttle B., New Low for Flying? Standing-Room-Only Flights Possible, Time, 12.11.2012, Business. time.com [dostêp 20.08.2013].
  15. Up front, Flights of Fancy, "Business Week" 2006, nr 3, www.staralliance.com [dostęp 17.08.2013].
  16. Vizard S., Ryanair Overhands Digital Strategy to Focus on Mobile and Social Media, "Marketing Week" 2013, nr 9/20.
  17. Wirtualne Media, Prezes Ryanaira: agencje reklamowe są bezużyteczne, wirtualnemedia. pl [dostęp 11.09.2013].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-4821
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu