BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mokrišová Viera (International School of Management ISM Slovakia in Prešov)
Tytuł
Implementation of Marketing in Catering Services Through Gastro Tickets
Źródło
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne, 2013, nr 10 (1), s. 139-147, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Humanum. International Social and Humanities Studies
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Marketing przedsiębiorstwa, Placówki gastronomiczne, Gastronomia
Enterprise competitiveness, Enterprise marketing, Catering establishments, Gastronomy
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Republika Słowacka
Slovak Republic
Abstrakt
Currently many companies engaged in the food service are struggling to win customers and gain competitive advantage. One of the ways to attract customers into a restaurant is the wider use of food tickets, through which customers have the option of daily comparison of the quality and the range of food served, which at the definitive result can lead to a good presentation of the company and building corporate reputation. The aim of paper is to analyze the different opinions of experts on the definition of marketing and catering services as well as interpretation of conducted marketing research oriented to the use of the gastro tickets in catering.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. De Pelsmacker, P., Maggie Geuens, M., Van Den Bergh, J. 2003. Marketingová komunikace. Translate. Praha: Grada.
  2. Foret, M., Procházka, P., Vaculík, J., Kopřivová, K. 2001. Marke-ting základy a postupy. 1. vyd. Praha: Computer Press.
  3. Hvizdová, E. a kol. 2007 . Základy marketingu. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška.
  4. Hvizdová, E. 2014. Typológia spotrebiteľov na trhu cestovného ruchu. Prešov: Vydavateľstvo Michala Vaška.
  5. Chudíková, K., Havelková, B., Michalovičová, M., Rovný, I. 2005. Hodnotenie výživového stavu obyvateľov Slovenskej republiky vo vzťahu ku kardiovaskulárnemu riziku, In: Cardiology. č.2005. Vo l 1.
  6. Jakubíková, D. 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha : Grada Publishing.
  7. Marinicová, M. 2011. Marketing služieb. Prešov: VŠMP ISM Slovakia v Prešove.
  8. Štarchoň, P., Faltys, J., Dzugasová, J. 2004. Priamy marketing: Alebo priama cesta ako si získať a udržať zákazníka. 1. vyd. Bratislava: Direct Marketing Beta.
  9. Vaštíková, M. 2008. Marketing služieb efektívne a moderně. Praha: Grada Publishing.
  10. Top hotelierstvo. Information and inspirations for the hotel industry. Žilina: Media/ST, roč. V., r. 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-8431
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu