BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grandys Ewa (Politechnika Łódzka), Grandys Andrzej (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Instytucjonalne modele innowacji zarządczych w przemyśle odzieżowym
Institutional Models of Innovation Management in Textile Industry
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym, 2008, s. 451-456, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Innowacyjność przedsiębiorstw, Modele zarządzania, Rynek odzieżowy
Enterprise management, Enterprise innovation, Management models, Clothing market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Planowane wejście Polski w strefę euro wiąże się z sukcesywnym wzrostem kosztów pracy. Konsekwencją nie może być degradacja branży odzieżowej (przykładem są Portugalia, Grecja, Hiszpania, Włochy). W tym celu konieczne są innowacje zarządcze. Alternatywą jest firma odzieżowa profilowana na innowacyjny produkt lub tradycyjny produkt odzieżowy uzyskany w innowacyjnym modelu zarządzania. Przedmiotem opracowania jest prezentacja trzech prognozowanych modeli firmy odzieżowej, które mają szanse na uzyskanie przewagi konkurencyjnej na europejskim rynku, dzięki innowacjom zarządczym. (abstrakt oryginalny)

There are many factors which will determine the further development of the EU clothing industry, of which the most important for polish producer may be the increasing of labour costs. Clothing will be faced with progressive development of new structures and new ideas. If the EU clothing sector wants to maintain its present position comprehensive new strategies have to be developed. The aim of the paper is to examine the some models of clothing company in the context managerial innovation. Special attention is paid to the competitive advantages in correlation with innovation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. European Business. Facts and Figures. Office for Official Publications of the European Communities, Eurostat, Luksemburg 2003.
  2. Grandys E.: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych na europejskim rynku. "Śląsk", Katowice 2006, s. 142.
  3. Samson D.: Manufacturing and Operations Strategy. Prentice Hall, New York 1991.
  4. Pomykalski A.: Zarządzanie innowacjami. PWN, Warszawa 2001.
  5. Popularna encyklopedia współczesna. Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media, Kraków 2001, s. 15-16.
  6. White D.: Rola małych i średnich przedsiębiorstw w nowym programie na rzecz inno-wacji. "Innowacje w Europie". Komisja Europejska - Dyrekcja ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, Bruksela 2005.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu