BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowski Jarosław (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Identyfikacja elementów wpływających na efektywność witryn internetowych
Identification of Elements Affecting Websites' Effectiveness
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 67, s. 591-600, rys.,tab., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1
Słowa kluczowe
Witryny internetowe, Efektywność
Internet websites, Effectiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Strukturę witryny internetowej stanowi zbiór elementów, które pełnią funkcje informacyjne oraz wspomagają procesy biznesowe. Wśród metod projektowania systemów internetowych można zidentyfikować podejścia zorientowane na określone efekty (effects oriented websites)1 i oddziaływanie na zachowania użytkownika za pośrednictwem elementów interaktywnych2. Pomimo integracji elementów oddziaływania już na etapie projektowania dopiero weryfikacja w środowisku rzeczywistym umożliwia określenie skuteczności przyjętych rozwiązań3. W artykule opisano główne elementy składowe wpływające na uzyskiwane efekty oraz przeprowadzono przykładowe postępowanie optymalizacyjne z wykorzystaniem metod analizy czynnikowej.(fragment tekstu)

Within the structure of websites can be extracted the elements that play an important role in interactive communication with the user and affect the obtained results. This article has been identifying the main elements of interaction and presents the use of analytical methods for increasing efficiency.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ash T.: Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions, Sybex 2008.
  2. Bernard R.: Simple And Proven Ways Your Website Can Persuade Visitors, http://www.renaldobernard.com, 2010.
  3. Fisher T.: ROI in social media: A look at the arguments, "Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management" 2009, no. 16.
  4. Hassan S.: Evaluating the usability and content usefulness of Web sites: A benchmarking approach, "Journal of Electronic Commerce in Organizations" 2005, 3(2).
  5. Kaplanidou K., Vogt Ch.: Website Evaluation, Terminology and Measurement, www.michigan.org, 04.2008.
  6. Kelly S.: Research report, Determining Effectiveness of Websites by Refining Transaction-Oriented Views through Supervised Competitive Clustering, Web Effectiveness Research Group, The University of Georgia, 2008.
  7. Krug S.: Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, Que 2000.
  8. Lang A., Potter R.F., Bolls P.: Where Psychophysiology Meets the Media, w: J. Bryant, M.B. Oliver (red.): Media Effects: Advances in Theory and Research, Taylor & Francis 2008.
  9. Lesjak D., Vehovar V.: Factors Affecting Evaluation of E-Business Projects, Industrial Management & Data Systems 2005, no. 103:3-4.
  10. Pearrow M.: Web Site Usability Handbook, Charles River Media, Inc. Rockland, MA, USA 2000.
  11. Rayan T.: How to Measure Website Effectiveness Using New Success Metrics, http://ezinearticles.com, 2008.
  12. Schlosser A.: Converting Web Site Visitors into Buyers: How Web Site Investment Increases Consumer Trusting Beliefs and Online Purchase Intentions, "Journal of Marketing" 2006, no. 70(2).
  13. Sears A., Jacko J.: Human-Computer Interaction Handbook, "CRC Press" 2007.
  14. Sicilia M., Ruiz S.: The Role of Flow in Web Site Effectiveness, "Journal of Interactive Advertising" 2007, no. 8(1).
  15. Tarafdar M., Zhang J.: Analysis of Critical Website Characteristics: A Cross- Category Study of Successful Websites, "The Journal of Computer Information Systems" 2005, no. 46: 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu