BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska Krystyna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Strategia zarządzania a polityka zakupów wobec dostawców w przedsiębiorstwie
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Koncepcje logistyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem : konferencja Ustroń, 22-24 wrzesień 1993, 1993, s. 99-104
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Kryteria wyboru dostawcy, Strategia logistyczna
Enterprises, Supplier selection criteria, Logistic strategies
Abstrakt
W rozwijającej się w kierunku orientacji marketingowej polskiej gospodarce, podstawową kwestią dla przedsiębiorstwa jest wypracowanie określonej strategii zarządzania. Strategie zarządzania przedsiębiorstwem powinny być realizowane w myśl koncepcji zarządzania strategicznego, która opiera się na wartościach charakterystycznych dla orientacji globalnej. Oznacza to, że zarządzanie strategiczne to swoista filozofia organizacji, metateorii, która tłumaczy jej rzeczywistość Oraz pokonuje drogi i główne sposoby postępowania. Praktycznym wypełnieniem sformułowanych w zarządzaniu strategicznym idei, założeń jest polityka strategiczna. Przedsiębiorstwa w swej strategii zarządzania wyznaczają wiele jej rodzajów, w tym m.in. strategię zaopatrzenia . Strategia zaopatrzenia jest realizowana w praktyce, przez określoną przez tą strategię, politykę zaopatrzenia w przedsiębiorstwie.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Wawrzyniak: Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989
  2. M.E. Porter: Strategia konkurencji metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992
  3. H. Arnolds, F. Heege, W. Tussing: Materialwirtschaft und Einkauf, Praxisorientiertes Lehrbuch, Gabler Verlag, Wiesbaden, 1990
  4. F. Blom: Beschaftungsmarktforschung, Wiesbaden, Gabler Verlag, 1982
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu