BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grosse Robert, Twardowski Zbigniew (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Wielowymiarowe modelowanie strategii rynkowych - wykorzystanie technologii OLAP oraz eksperckich baz wiedzy
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Inteligentne systemy wspomagania decyzji w strategicznym zarządzaniu organizacją gospodarczą : praca zbiorowa. T. 1, Podejście zorientowane na wykorzystanie technologii OLAP i eksperckich baz wiedzy w budowie efektywnych systemów wczesnego ostrzegania, 2007, s. 89-102, rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Systemy wspomagania decyzji, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Marketing, Systemy OLAP
Decision Support Systems (DSS), Strategic management, Corporation strategies, Marketing, Online analytical processing (OLAP) systems
Abstrakt
W wiązce strategii przedsiębiorstwa, strategia marketingowa należy do grupy strategii funkcjonalnych. Według najbardziej syntetycznej definicji określa ona zestaw działań, za pomocą których przedsiębiorstwo osiąga swoje cele rynkowe [Kramer T., 1992, s. 10]. Na potrzeby niniejszych rozważań przyjęto jednak nieco szerszą definicję, określającą strategię marketingową jako "[...] wybór celów, rodzajów zasad czy reguł, które w określonym czasie nadają kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa, wyznaczając rozmiary, kombinacje i alokacje środków w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej" [Sznajder A., 1992, s. 9]. Z punktu widzenia przedmiotu rozważań, w przytoczonej definicji na uwagę zasługuje podkreślenie wykorzystania kombinacji wielu środków w zależności od sytuacji rynkowej. Powoduje to oczywistą konieczność koordynacji owych środków i stałego monitorowania ich adekwatności względem sytuacji rynkowej. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kramer T., 1992: Marketing: strategia, promocja, systemy informacyjne. Książnica, Katowice.
  2. Sznajder A., 1992: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. PWN, Warszawa.
  3. Kotler P., 1999: Marketing - Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa.
  4. Dudycz H., 1998: Wizualizacja danych jako narzędzie wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem. AE, Wrocław.
  5. Lenskold J.D., 2004: Pomiar rentowności inwestycji marketingowych. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  6. Puppe F., 1993: Systematic Introduction to Expert System, Knowledge Representations and Problem-Solving Method, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg.
  7. Jackson P., 1999: Introduction to Export Systems. Addison-Wesley, Harlow, England.
  8. Stolecki G, Kostrubała S., Twardowski Z., 2003: Integracja technologii OLAP oraz eksperckich baz wiedzy dla potrzeb budowy wielowymiarowych systemów wspomagania decyzji ekonomiczno-finansowych. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Red. R. Knosala. WNT, Warszawa.
  9. Stolecki G., Szary M., Twardowski Z., 2003: Zintegrowane środowisko analityczne jako platforma budowy aplikacji wspomagających planowanie budżetów operacyjnych. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Red. R. Knosala. WNT, Warszawa.
  10. Kozielecki R., 2004: Wskaźniki marketingowe (red.). Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu