BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Web 2.0 w tworzeniu globalnej platformy społeczeństwa informacyjnego
Web 2.0 in the Creation of a Global Platform of the Information Society
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 67, s. 631-639, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1
Słowa kluczowe
Społeczeństwo informacyjne, Web 2.0
Information society, Web 2.0
Uwagi
summ.
Abstrakt
W odróżnieniu od wczesnych ujęć, kojarzących cyberprzestrzeń z wirtualną rzeczywistością, w dzisiejszym rozumieniu cyberprzestrzeń jest utożsamiana z rzeczywistością cyfrową stworzoną w globalnej sieci WWW. Nadejście ery Web 2.0 mocno ugruntowało tę zależność pojęciową i otworzyło nowe, nieznane wcześniej możliwości w zakresie wykorzystania platform technologicznych. Jedno z podstawowych haseł programowych Web 2.0 brzmi: "Web jako platforma" (Web as a platform). W ślad za tym następuje wyraźne przesunięcie akcentów z aplikacji desktopowych, ograniczonych do indywidualnego komputera osobistego, na aplikacje sieciowe czy szerzej - webowe. W niniejszym artykule przedstawiono te aspekty funkcjonowania drugiej generacji WWW, tzw. Web 2.0, które decydują o tworzeniu globalnej platformy technologicznej na potrzeby komunikacyjne współczesnego społeczeństwa informacyjnego.(fragment tekstu)

Contrary to previous approaches, modern take on cyberspace assumes that this area is created by the World Wide Web. "Web as a platform" is the leading catchphrase of Web 2.0, and it assumes the shift from users' desktop applications to the idea of "software above the level of a single device". The derivative notions include "software as a service", "innovation in assembly", "perpetual beta", and "lightweight models and cost-effective scalability".(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Musser J.: Web 2.0: Principles and Best Practices, O'Reilly Media, Inc. 2007.
  2. Unold J.: Teoretyczno-metodologiczne podstawy przetwarzania informacji w cyberprzestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  3. Shuen A.: Web 2.0: A Strategy Guide, O'ReillyMedia Inc. 2009.
  4. Palser B.: Give Patch a chance: controversy swirls around AOL's ambitious hyperlocal venture, "American Journalism Review" vol. 32, iss. 4, s. 62(1), University of Maryland, December 22, 2010.
  5. www.salesforce.com
  6. http://aws.amazon.com
  7. http://home.zcubes.com
  8. http://www.eventsites.co.uk
  9. http://castingwords.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu