BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Surówka-Marszałek Danuta (Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Współpraca między dostawcą i odbiorcą w procesie zarządzania nowym produktem przemysłowym
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Zarządzanie i marketing, 2004, s. 9-28, tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Relacje dostawca-odbiorca, Proces zarządzania, Zarządzanie produktem, Marketing partnerski
Supplier-recipient relations, Management process, Product management, Partnership marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza procesu rozwoju nowych produktów przemysłowych pozwalająca zarówno na wskazanie przyczyn ich sukcesów, jak i na niepowodzenia wywołane błędnymi decyzjami rynkowymi, które towarzyszą procesowi ich komercjalizacji. (fragment tekstu)

Co-operation between supplier and buyer in the process of new industrial product management In the paper it was undertaken an attempt of analysis of the process development of new industrial products, which permits indication reasons of their successes, and also on failures, called out with incorrect market decisions, which often accompany the activities connected with their commercialization. Firms are forced to create innovations, as well to modify already existing products in order to maintain their customers whose expectations undergo change. Unfortunately working out new products is time-consuming, therefore the more quickly suppliers will understand customers' expectations and be able to prognose their changes in future, the more easily, thanks to successful innovations, they will make good both on served and potential markets. The research which was called in the paper indicates, that creating value for customer and also the level of his content and satisfaction achieved from the received product act the significant role in the creating intcrorganizational connections, enabling mutual cooperation in frames of the B & R programme, building the portfolio of new technologies on the business market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson J.C., Narus J.A., Pannering as a Focused Market Strategy, "California Management Review" 33 (Spring 1991).
  2. Bensaou M., Portfolio of Buyer-Seller Relationships, "Sloan Management Review", 40 (summer 1999).
  3. Brierty E.G., Eckles R.W., Reeder R.R., Business Marketing, Prentice Hall, New Jersey 1998.
  4. Cannon J.P., Perreault D.W. Jr., Buyer-Seller Relationships in Business Markets, "Journal of Marketing Research", 36 (November 1999).
  5. Crawford C.M., New Products Management, Richard D. Irwin, New York 1997.
  6. Daniel H.Z., Hempel D.J., Srinivasan N.,/1 Model of Value Assessment in Collaborative R &D Programs, "Industrial Marketing Management", 31 (2002).
  7. Dyer J.H., Cho D.S., Chu W., Strategic Supplier Segmentation: The Next Best Practice in supply Chain Management, "California Management Review", 40 (winter 1998).
  8. Gupta A.K., Wilemon D., Changing Patterns in Industrial R&D Management, "Journal of Product Innovation Management", 13,6 (1996).
  9. Hutt M.D., Speh T. W., Business Marketing Management, Dryden Press, New York 2001.
  10. Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  11. Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  12. Mohr J., Marketing of High - Technology Products and Innovations, Prentice Hall, New Jersey 2001.
  13. Morgan R.M., Hunt S.D., The Commitment - Trust Theory of Relationship Marketing, "Journal of Marketing", 58 (July 1994).
  14. Olshavsky R.W., Spreng R.A.,/4/? Exploratory Study of the Innovation Evaluation Process, "Journal of Product Innovation Management", 13, 6 (1996).
  15. Ronkainen I.A., Criteria Changes across Product Development Stages, "Industrial Marketing Management", 14 (August 1085).
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu