BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jakubowska Dominika (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Wierzejski Tomasz (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Potencjał rozwoju rynku produktów z suszonego mięsa wołowego w Polsce na przykładzie przekąsek wołowych typu "Beef Jerky"
Potential for Development of the Market for Products from Beef Jerky in Poland on the Example of Beef Jerky Snacks
Źródło
Marketing i Rynek, 2015, nr 2 (CD), s. 255-267, tabl., wykr., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje, Konsument, Rynek żywności, Rynek europejski, Przetwory mięsne, Badania pilotażowe, Badania ankietowe
Innovations, Consumer, Food market, European market, Meat products, Pilot studies, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem artykułu jest określenie możliwości implementacji innowacyjnych produktów z suszonego mięsa wołowego w Polsce. W artykule dokonano charakterystyki przekąsek mięsnych i ich rynku europejskiego. Określono potencjalnych konkurentów dla nowych produktów na rynku polskim i przedstawiono oczekiwania nabywców wobec pełnowartościowych przekąsek wołowych typu "Beef Jerky". Analiza pokazała, że pełnowartościowe przekąski wołowe typu "Beef Jerky" mogą stanowić interesujący wyrób rynkowy, będący przekąską mięsną o wysokiej jakości i wartościach odżywczych, wykonaną z polskiej wołowiny. Jego charakterystyczny smak, pomimo że może nie odpowiadać wielu konsumentom, ze względu na swoje walory odżywcze i skład może stanowić ciekawą alternatywę dla przekąsek słonych i słodkich. (abstrakt oryginalny)

An aim of the article is to determine the possibilities to implement innovative products of beef jerky in Poland. In their article, the authors characterised meat snacks and their European market. They defined potential competitors for new products in the Polish market and presented purchasers' expectations towards beef snacks of the standard value of the beef jerky type. The analysis showed that standard- value beef snacks of the beef jerky type may be an interesting market product, being a meat snack of high quality and sustenance, made of Polish beef. Its specific flavour, despite the fact it may not suit many consumers, for its nutrition values and composition may be an interesting alternative for salty and sweet snacks. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Górska-Warsewicz H. (2007), Żywność wygodna w sektorze mięsnym, Przemysł Spożywczy, 4 (61).
  2. Gutkowska K. (2011), Innowacyjność konsumentów wobec produktów żywnościowych jako warunek rozwoju rynku żywności, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1, IBRKK, Warszawa.
  3. Drewnowska B. (2014), Reklamowa wojna na kabanosy, "Rzeczpospolita" z 17.04.2014.
  4. Kaczorowska J. (2009), Innowacyjna działalność produktowa polskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, nr 07 (22).
  5. Konieczny P., Kowalski R., Pyrcz J. (2004), Wybrane wyróżniki jakościowe suszonych produktów przekąskowych z mięsa wołowego, "Żywność, Nauka. Technologia. Jakość", nr 3 (40).
  6. Krzywiński T., Tokarczyk G. (2010), Tradycyjne i niekonwencjonalne przekąski mięsne, "Przemysł Spożywczy", nr 3 (64).
  7. Olejniczuk-Merta A., Szepieniec-Puchalska D. (2013), Kontrowersje wokół konsumpcji, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty, IBRKK, Warszawa.
  8. Sojkin B., Małecka M., Olejniczak T., Bakalarska M. (2009), Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności, Wydawnictwo UEP, Poznań.
  9. Euromonitor International (2014a), Sweet and Savoury Snacks in Poland.
  10. Euromonitor International (2014b), Sweet and Savoury Snacks in UK.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu