BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Spychaj Ewa (Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie)
Tytuł
Trochę o Studentach WSM
Źródło
Nauka, Gospodarka, Społeczeństwo, 2011, nr 1 (2), s. 203-214, tab.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Studenci, Badania ankietowe
Higher education, Students, Questionnaire survey
Firma/Organizacja
Wyższa Szkoła Menadżerska w Warszawie
Abstrakt
Pragnąc bliżej poznać kolejny rocznik studentów WSM, w 2010 roku przeprowadzony został sondaż. Ankietę przygotowano w Katedrze Pedagogiki, Psychologii i Socjologii WSM. Dwustu czterdziestu jeden studentów pierwszego semestru studiów niestacjonarnych, kierunków zarządzanie i administracja, wypełniło anonimową ankietę. Pytano w niej o płeć, wiek, pracę, zainteresowania, powody, dla których wybrali studia na naszej uczelni, a także o to, czy mieli już styczność z socjologią. Kobiet uczy się w badanej grupie więcej niż mężczyzn. Jest ich 164 (68%), a mężczyzn 77 (32 %). Nasi respondenci są młodzi. 79% (192 osoby) ma od 18 do 29 lat, w tym 41% (99 osób) jest bezpośrednio po maturze i ma od 18 do 20 lat, a 38,6% (93 osoby) ma od 21 do 29 lat. W tych dwóch grupach młodych studentów administracji WSM wyraźne jest zróżnicowanie płci. W grupie osób bezpośrednio po maturze mężczyzn jest mniej, bo 26% (na 77 osób), a kobiet 48% (na 164 osoby). Odwrotnie układa się podział według płci w następnej grupie wiekowej. Najwięcej, bo 61% studiujących mężczyzn, znajdziemy właśnie wśród 21-29-latków, podczas gdy studiujących kobiet w tym wieku jest 28%. Można przypuszczać, że 21-29-letnie kobiety często pełnią już role żon, matek i ewentualnie pracowników, więc trudniej im dodać do tych obowiązków rolę studentki. 15,4% liczy ogółem grupa 30-39-letnich studentów i tutaj występuje minimalne zróżnicowanie według płci (16,5% wśród kobiet i 13% wśród mężczyzn). Studenci w przedziale od 40 do ponad 50 lat to już wyłącznie kobiety. Stanowią one wśród kobiet 7,5%, a na ogół badanych ta grupa wiekowa obejmuje 5%. (fragment tekstu)
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-6117
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu