BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudny Włodzimierz (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Współtworzenie wartości z klientem a strategia firmy
Co-creating Value With Customers and Business Strategy
Źródło
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2013, t. 22 (2), s. 395-407, tab., bibliogr. 22 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie strategiczne : Quo vadis?
Słowa kluczowe
Tworzenie wartości, Strategia przedsiębiorstwa, Wartość klienta, Nauki o zarządzaniu, Zarządzanie strategiczne
Value creation, Corporation strategies, Customer value, Management sciences, Strategic management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Relacje pomiędzy firmą i jej klientami podlegają ciągłej ewolucji. W ostatnich latch rośnie systematycznie znaczenia klienta z jego interakcji z przedsiębiorstwem. Klient staje się podmiotem współtworzącym wartość, a nie tylko zawłaszczającym jej część w procesie wymiany. Oferta produktu/usługi traktowana jest nie jako produkt finalny procesu produkcyjnego czy łańcucha wartości, lecz jako "wsad" do kolejnego etapu procesu tworzenia wartości, w tym przypadku we współpracy z klientem. Systematyzacja i operacjonalizacja tych procesów stanowią ważne wyzwanie dla nauk o zarządzaniu, w tym również dla zarządzania strategicznego. (abstrakt oryginalny)

The relationships between firms and customers undergo continuous change. The focus of the relationships in the marketplace is not the output but a process of value creation with the firm being the organizer this process, and a customer as a co-producer rather than a receiver of value. The firm's offering is no longer the output of a manufacturing process or value chain logic but rather an input to a value creating process. Systematization and operationalization of these phenomena pose an important challenge to management sciences, including strategic management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Alstyne M. (1997), The state of network organization: A survey in three frameworks, "Journal of Organizational Computing" Vol. 7 (3).
  2. Arthur B. (1990), Positive feedbacks in the economy. "McKinsey Quarterly" Vol. 262 (1).
  3. Arthur B. (1996), Increasing returns and the two worlds of business. "Harvard Business Review" Vol. 74 (4).
  4. Campbell A., Wilson D. (1996), Managed networks: creating strategic advantage.[in Networks in Marketing ed. D. Iacobucci, Sage Publishing, London.
  5. Dixon D. (1990), Marketing as production: The development of a koncept. "Journal of the Academy of Marketing Science, 18.
  6. Economides N. (1996), The economics of networks. "International Journal of Industrial Organization" Vol. 14.
  7. Evans P., Wurster T. (2000), Blown to Bits: How the New Economics of Information Transforms Strategy. Harvard Business School Press, Boston.
  8. Fjelstad D., Becerra M., Narayanan S., (2004), Strategic action in network industries: an empirical analysis of the European mobile phone industry. "Scandinavian Journal of Management" Vol. 20.
  9. S. Fleetwood (1977), Aristotle on the 21st century, Cambridge Journal of Economics" 21.
  10. Fombrum C. (1982), Strategies for network research in organizations. "Academy of Management Review" Vol. 7 (2).
  11. Li F., Whalley J. (2002), Deconstruction of the telecommunication industry: from value chain to value networks. "Telecommunication Policy" Vol. 26.
  12. Norman R., Ramirez R. (1994), Designing Interactive Strategy: From Value Chain to the Value Constellation. John Wiley, Chichester.
  13. Parolini C. (1999), The Value Net: A Tool for Competitive Strategy. John Wiley, Chichester.
  14. Peppard J. Rylander A. (2006), From value chain to value network: Insights for mobile operators, "European Management Journal", Vol. 24 (2/3).
  15. Prahalad C., Ramaswamy V. (2000), Co-opting customer competence. Harvard Business Review", Vol. 78, Issue 1.
  16. Normann R. (2001), Reframing Business: When the Map Changes the Landscape. J. Wiley, Chichester.
  17. Smith A. (2000), The wealth of NAtions (1776). New York, The Modern Library.
  18. Snow C., Miles R., Coleman H. (1992), Managing 21st century network organization. "Organization Dynamics" Vol. 20 (3).
  19. Tichy N., Fombrun A. (1979), Network analysis in organizational settings. "Human Relations", Vol. 32.
  20. Vargo S., Lusch R. (2004), Evolving to a new dominant logic for marketing. "Journal of Marketing" 68.
  21. Vargo S., Lusch R. (2006), Sernice-dominant logic: What it is, what it is not, what it might be [w:] S. Vargo, R. Lusch (eds), The Service Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate and Directions. Sharp Inc. Armond.
  22. Williamson O. (1991), Comparative economic organization: the analysis of discrete structural alternatives, "Administrative Science Quarterly" Vol. 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-2686
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu