BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stobiecka Jadwiga (Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Jakość produktu z zachowanie konsumenta (na przykładzie telewizorów)
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Zarządzanie i marketing, 2004, s. 99-116, rys., tab., bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Jakość produktu, Zachowania konsumenta, Badania ankietowe
Product quality, Consumer behaviour, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule skupiono uwagę na jakości produktu w kontekście rynkowych zachowań nabywców. Jej celem jest analiza zależności pomiędzy ogólną oceną produktu, postrzeganą jego jakością, oceną marki i satysfakcją a zgodnością decyzji zakupu z opinia o marce najlepszej, na przykładzie telewizorów. (fragment tekstu)

The paper discusscs the semantic range of the concept of quality, pointing to the changes that took place in its meaning after WW II. An attempt is made to establish a definition agreeing both with the TQM conception and the relations marketing. Next, the attention is focused on the product quality in the context of buyers market behaviours. Relations between the general assessment of a product, its perceived quality, the assessment of the brand and customer's satisfaction, and the agreement of buying decision with the opinion of the best brand, has been analysed, on the example of television sets. The findings of research presented in the paper show that the judgments of customers not loyal to a particular brand are more logical. General judgement is highly correlated with both quality and brand judgement. It seems that in that case the assessment of a product is emotionless. In the other group, consisting of loyal customers, the correlation between the analysed global variables is relatively low. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beaton M., Beaton C., Marrying Service Providers and their Clients: a Relationship Approach to Services Management, "Journal of Marketing Management" 1995, no 11.
  2. Cunzc E. O., DIN-Qualität ist nicht gleich ISO-Qualität, "QuZ" 1981, nr 8.
  3. Geiger W., Entflochtene Qualitätsbegriff, "QuZ", 1984, nr 10.
  4. Geiger W., Geschichte und Zukunft des Qualitätsbegriffs, "QuZ" 1992. nr 1.
  5. Główne czynniki poprawy zadowolenia klientów, "Zarządzanie na Swie- cie" 1998, nr 12.
  6. Grundnasen M., O rozszerzonym pojęciu jakości wyrobu, "Problemy Jakości" 1977, nr 2.
  7. ISO 8402:1986 Quality - Vocabulary.
  8. ISO 8402:1994 Quatity - Concepts and Terminology.
  9. ISO 9000:2000 Quality Management Systems - Fundamentals and Vocabulary.
  10. Maison D., Bruin R., Usatysfakcjonować klienta, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 5.
  11. Masing W., Qualität und "Qualität", "QuZ" 1984, nr 1.
  12. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i zastosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2001.
  13. Planckh H. M., QS/QM bei Verpackung und Transport; Aspekte TQM, Qualitätssicherung und - management für Klein - und Mittelbetriebe, Internationaler Sommerkurs, Technische Universitä Wien, Krems und Wien 1992.
  14. Reichheld F., Learning from Customer Defection, "Harvard Business Review", 1996, No 4.
  15. Słownik współczesnego języka polskiego, Wydawnictwo WILGA, Warszawa, 1996.
  16. Słownik wyrazów bliskoznacznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1971.
  17. Stobiecka J., Definiowanie i interpretacja pojęcia jakość, "Zeszyty Naukowe" Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 1995, nr 452.
  18. Storbacka K., Strandwik T., Grónroos Ch., Managing Customer Relationship for Profit, "International Journal of Service Industry Management" 1994, No 5.
  19. Wojciszke B., Procesy oceniania ludzi, Wydawnictwo Nakom, Poznań 1991.
  20. Zajonc R.B., Feeling and thinking: Preferences need no inferences, "American Psychologist" 1980, No 39.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu