- Autor
- Sokołowski Jerzy (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Strategie sprzedaży ofert turystycznych biur podróży
Strategies for the Sale of Tourist Travel Agencies Offers - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 348, s. 339-348, tab., bibliogr. 4 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Polityka ekonomiczna
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo turystyczne, Oferta turystyczna, Hotelarstwo, Strategia sprzedaży
Tourist enterprises, Touring offer, Hotel industry, Sales strategy - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem opracowania jest identyfikacja i ocena strategii sprzedaży ofert turystycznych zagranicznych biur podróży. Analizie poddano strategię sprzedaży zarówno dużych, jak i małych biur podróży. Do badań wykorzystano metody analizy opisowej i porównawczej. W badaniach uwzględniono takie czynniki, jak: pozycja na rynku biura podróży, pora roku i destynacja sprzedaży, miejsce wylotu i rodzaj przewoźnika, oceny klientów dotyczące oferowanego hotelu czy okres, na jaki sprzedawana jest dana oferta. Ponadto w analizach uwzględniono też standard hotelu, czas między terminami wyjazdu a dniem sprzedaży danej oferty, świadczone dodatkowe usługi przez biura i hotele oraz relację ceny do jakości świadczonych usług. Źródłem danych były informacje pochodzące głównie z międzynarodowego turystycznego portalu internetowego HolidayCheck.(abstrakt oryginalny)
The aim of the study is to identify and evaluate the strategies of tourist offers sales of foreign travel agencies. We analyzed the sales strategy of both big and small travel agencies. The methods of descriptive and comparative analysis were used for the research. The study took into account such factors as market position of travel agencies, time of year and destination of the sale, the place of departure and the type of carrier, customer opinions about the offered hotel or the period for which the tender was sold. In addition, the analysis took into account the standard of the hotel, the time between the dates of departure and the date of sale of the tender, additional services provided by the offices and hotels and the implementation of price-quality of service. The data source was the information derived mainly from HolidayCheck - international tourism portal.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Ranking Reiseveranstalter 2012, "Die Welt" 2013, nr 11.
- Rapacz A., Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Sokołowski J., Optymalizacja wyboru oferty turystycznej przez klienta, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 307, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2013.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.348.31