BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grześ-Bukłaho Justyna (Politechnika Białostocka)
Tytuł
Źródła i determinanty reputacji przedsiębiorstw deweloperskich
Sources and Determinants of the Reputation of Developer Enterprises
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2014, t. 15, z. 6, cz. 1, s. 377-387, bibliogr. 15 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Organizacje wobec wyzwań XXI wieku
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo deweloperskie, Nieruchomości, Rekomendacje
Development company, Real estate, Recommendation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawowym celem artykułu jest odpowiedź na pytanie jakie czynniki determinują reputację, a tym samym wpływają na polecenie przedsiębiorstw deweloperskich. Szczególną uwagę zwrócono na czynniki istotne przy wyborze firmy deweloperskiej oraz ocenę tych czynników u dewelopera, u którego dokonano zakupu mieszkania. Ponadto zbadano zależność pomiędzy niniejszymi czynnikami, a poleceniem dewelopera. (fragment tekstu)

The purpose of this article is to identify the sources and determinants of reputation of developer enterprises. The article presents the theoretical aspect of the concept of reputation. In addition: the results of empirical research among customers of the development on the validity of the factors determining the choice of the developer company, an evaluation of these factors developer from whom one purchased the apartment, the influence of factors on the order of a developer enterprise. The survey was targeted at customers of the developers, who bought an apartment in the primary market of Podlaskie province in 2005-2011. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Campbell F.E., Herman R.A., Noble D. (2006), Contradictions in "reputation management", "Journal of Communication Management", vol. 10, nr 2.
  2. Dąbrowski T.J. (2009), Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, "Przegląd organizacji", nr 9.
  3. Dąbrowski T.J. (2010), Reputacja przedsiębiorstwa - tworzenie kapitału zaufania, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  4. Edelman R. (2005), Sixth Annual Edelman Trust Barometer. A global study of opinion leaders, Edelman.
  5. Firestein P.J. (2006), Building and protecting corporate Reputation, "Strategy & Leadership", vol. 34, nr 4.
  6. Fombrun C.J. (1996), Reputation: Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Cambridge.
  7. Fombrun C.J., Gardberg N., Sever J. (2000), The reputation Quotient: A Multi - Stakeholder Measure of Corporate Reputation, "Journal of Brand Management", nr 7.
  8. Fombrun C.J., Van Riel C. (1997), The reputational landscape, "Corporate Reputation Review", vol. 1, nr 1-2.
  9. Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
  10. Greyser S.A. (2009), Corporate brand reputation and brand crisis management, "Management Decision", vol. 47, nr 4.
  11. Karwowski A. (2010), Ufam, więc kupuję, "Marketing w praktyce", nr 08 (150).
  12. Kouzens J., Posner B. (1997), Wiarygodność, CKL, Skierniewice.
  13. Maitland A. (2003), Reputation: you only know what it's worth when it lies in tatters, "The Financial Times", 31 marca.
  14. Marketing w Praktyce Media i Szkolenia (2007), Szeptany - budzi zaufanie, "Marketing w praktyce", nr 12(118).
  15. Post J.E., Griffin J.J. (1997), Corporate reputation and external affairs management, "Corporate Reputation Review", vol. 1, nr 1/2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu