BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kacprzak Anna (Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie)
Tytuł
Coaching międzykulturowy - podobieństwa i różnice
Źródło
Zarządzanie. Teoria i Praktyka / Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, 2012, nr 1 (5), s. 121-136, rys., tab., bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Coaching, Menedżer międzynarodowy, Różnice kulturowe, Badania międzykulturowe, Wyniki badań
Coaching, International manager, Cultural differences, Intercultural research, Research results
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono podstawowe założenia, definicje, rodzaje, typy, oraz szereg wątpliwości związanych z coachingiem w ujęciu teoretycznym jak również w sposobie jego realizacji w praktyce. Autorka zaprezentowała własne wyniki badań naukowych, które przeprowadziła wśród osób poddawanych procesowi coachingowemu w Anglii, Francji oraz Polsce. Badania związane były z uchwyceniem podobieństw i różnic w realizacji coachingu międzykulturowego między wymienionymi krajami. Autorka stwierdza, że aby proces coachingowy przyniósł zamierzone cele, to zarówno coach jak i osoby poddawane temu procesowi muszą w stosunku do swoich kultur narodowych, których są nosicielami, przyjąć postawę relatywistyczną. (abstrakt oryginalny)

The article presents the basic concepts, definitions, types and many problems related to coaching in theoretical as well as in the way of its realization in practice. The author presented their research results, which conducted among persons undergoing the process of coaching in England, France and Poland. Study were associated with capturing the similarities and differences in the implementation of intercultural coaching between these countries. The author concludes that the coaching process to bring their goals, both the coach and the person must undergo this process in relation to their national cultures, which are carriers, adopt a relativist. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Kraków 2007, s. 505.
  2. Bauman Z., Kultura i społeczeństwo, PWN, Warszawa 1996.
  3. Biersted R., The Social Order, New York 1963: McGraw Hill, s. 129.
  4. Clutterbuck D., Coaching zespołowy, Wydawnictwo REBIS, Poznań 2009.
  5. Czarkowska L. (red.), Coaching. Katalizator rozwoju organizacji, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 2011.
  6. Herder J.G., Myśl o filozofii dziejów, PWN, Warszawa 1967, s. 4.
  7. Kacprzak A., Lewandowski M., Coaching w teorii i praktyce na przykładzie Polski i Finlandii, [w:] Postępy techniki przetwórstwa spożywczego, Wyd. Wyższa Szkoła Menedżerska, Warszawa nr 2/2011.
  8. Landsberg M., Tao szkolenia, Studio Emka, Warszawa 1999, s. 13.
  9. Michelman, P., What an executive coach can do for you?, Harvard Business Update, Vol. 9, No. 12, December 2004.
  10. Milczarek S. (red.), Kultura pracy menedżera, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2010.
  11. O'Neill M.B., Coaching dla kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005.
  12. Parsloe E., Coaching i mentoring, Wydawnictwo PETIT, Warszawa 1998.
  13. Rosinski P., Coaching międzykulturowy, Wydawnictwo New Dawn, Warszawa 2011.
  14. Rzycka O., Coaching wewnętrzny w firmie, [w:] P. Smółka (red.), Coaching: Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009, s. 16.
  15. Smółka P. (red.), Coaching: Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2009, s. 13.
  16. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2003.
  17. Whitmore J., Coaching for Performance, Brealey, London 1992, s. 7.
  18. Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, PWN, Warszawa 2002.
  19. www.coachfederation.org.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-1586
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu