BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ciekanowski Zbigniew (Prywatna Wyższa Szkoła Biznesu, Administracji i Technik Komputerowych w Warszawie)
Tytuł
Rola procesu motywowania w kształtowaniu efektywnej organizacji
The role of motivation process in shaping of effective organization
Źródło
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach, 2011, nr 12, s. 9-18, rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Prace z zakresu nauk społecznych
Słowa kluczowe
Motywowanie pracowników, Systemy motywacyjne, Techniki motywowania, System motywacyjny przedsiębiorstwa, Motywacja do pracy, Efektywność przedsiębiorstwa
Motivating employees, Motivating systems, Motivation techniques, Company's motivational system, Work motivation, Enterprise effectiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł zatytułowany "Rola procesu motywowania w kształtowaniu efektywnej organizacji" podejmuje istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa problemy motywowania pracowników przedsiębiorstwa do bardziej efektywnych działań. Uwaga podjętych rozważań została skoncentrowana na określeniu kwestii motywowania w ujęciu definicyjnym oraz systemu motywacyjnego. Rozpoznane i określone zostały również cele i funkcje motywowania. Wskazano i scharakteryzowano rodzaje motywacji. Przedstawiono także znaczenie motywacji i jej pobudzenia w działalności przedsiębiorstw. Zidentyfikowano i scharakteryzowano czynniki motywacji wpływające na skuteczność, jakość i wyniki osiągane przez pracowników przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

The article titled "The role of motivation process in shaping of effective organization" deals with vital for the company functioning aspects of how to encourage their employees to more effective performance. These deliberations focus on defining this aspect as well as the whole motivation process. The aims and functions of motivation were recognized and defined. Different kinds of motivations were pointed out and identified. The significance of motivation for better performance of companies was presented. The factors having influence on effectiveness, quality and results achieved by employees were identified and characterized. (original abstract)
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza, Kraków 2003.
  2. Armstrong M., Zarządzanie wynagrodzeniami, Wydawnictwo Wolters Kluwers, Warszawa 2009.
  3. Bartkowiak G., Psychologia zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1995.
  4. Borkowska S., System motywowania w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985.
  5. Gliszczyńska X., Motywacja do pracy, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa 1981.
  6. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  7. Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  8. Reykowski J., Teoria motywacji a zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1976.
  9. Robbins S.P., Zachowanie w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  10. Sajkiewicz A., Zasoby ludzkie w firmie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000.
  11. Ściborek Z., Ludzie cenny kapitał organizacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
  12. Wajda W., Organizacja i zarządzanie, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2003.
  13. Westwood W., Podstawy skutecznego zarządzania, Wydawnictwo M&A Communications Polska, Lublin 1996.
  14. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, pod red. H. Króla i A. Ludwiczyńskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  15. Zasoby ludzkie w firmie, pod red. A. Sajkiewicz, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-4539
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu