BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowska Anna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Nowy konsument w e-przestrzeni
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2005, z. 62, s. 115-123, tab., wykr., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Konsument
e-commerce, Consumer
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Istotne jest tworzenie klimatu zaufania konsumentów do e-zakupów. W procesie tym uczestniczą różne organizacje międzynarodowe, np. OECD. Organizacja ta wskazuje na potrzebę określenia ram prawnych dla współpracy pomiędzy krajami na rzecz wyeliminowania nieuczciwych praktyk handlowych wobec konsumentów w odniesieniu do transakcji internetowych, czyli na potrzebę budowania zaufania konsumentów poprzez: • tworzenie mocnych podstaw dla wzrostu zaufania konsumenckiego, • promowanie i zwiększenie dostępu konsumentów do systemów informacyjnych, • zapewnienie stabilnych regulacji w zakresie prawa ochrony konsumentów, • wypracowywanie elastycznych i pragmatycznych wytycznych w celu zwiększenia efektów wdrażania prawa ochrony konsumentów. Do tej akcji włączyły się także instytucje i organizacje ochrony i edukacji konsumentów w Polsce, przede wszystkim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Windham L., Orrton K., Dusza Nowego Konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, CeDeWu, Warszawa 2000.
  2. Bombol M., Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Mróz B., Model konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych na początku lat 2000-cznych, SGH, Warszawa 2004 (maszynopis powielony). Badania przeprowadzono wśród 200 gospodarstw domowych zlokalizowanych w Białymstoku, Łodzi, Katowicach, Warszawie, Wrocławiu.
  3. Diagnoza Społeczna 2003. Warunki i jakość życia Polaków, pod red. Czapińskiego J., Panka T., Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Warszawa 2004, s. 197.
  4. Elektroniczna gospodarka w Polsce, pod red. Szyszko G., Śliwczyńskiego B. Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  5. Handel zamiast tradycyjnych sklepów: E-zakupy za 300 mln złotych, "Gazeta Prawna" z dnia 5 kwietnia 2004 roku.
  6. E-commerce, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa, sierpień 2004.
  7. S. Stanisławska-Kloc, Skuteczność dostępnych środków prawnych w handlu elektronicznym a bezpieczeństwo konsumentów. Aspekty cywilnoprawne, Instytut Prawa Własności Intelektualnej, Uniwersytet Jagielloński (materiały konferencyjne).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu