BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piskořová Irena (Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie)
Tytuł
Reklama jako moderní jazyk pro předávání informací
Advertising as a modern language for transmitting information
Źródło
Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2013, nr 2, s. 335-346, bibliogr. 6 poz.
Society and Education. International Humanist Studies
Słowa kluczowe
Reklama, Język reklamy, Językoznawstwo
Advertising, Language of advertising, Linguistics
Abstrakt
Advertising is all around us. Whenever you turn on the television, radio or you leave the house for example to go shopping, be sure you meet with advertising. Color promotion appeals us on a guaranteed great products and services. Whether you like it or not, advertising is an everyday part of our lives. But how was its development? Where its origins? Already in ancient times we can observe the flow of information and an invitation to contemporary actions through inscriptions, drawings and invoking the announcement, which attracted the attention of passersby.(author's abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Europejska Konwencja o telewizji ponad granicznej, Strasburg 5.05.1989 r
  2. Łodziana-Gronowska, J. 1996. Skuteczność reklamy, Warszawa
  3. Pomieciński, A. 2005. Reklama w kulturze współczesnej, Poznań
  4. Sznajder, A. 1993. Sztuka promocji, Warszawa
  5. Sztucki, T. 1995. Promocja, Warszawa
  6. Thomas, J. Ronald Lane, W. 2000. Reklama, Kraków
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-0171
Język
cze
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu