BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rosak-Szyrocka Joanna (Politechnika Częstochowska), Wojciechowski Piotr (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Problemy jakości e-nauczania w Polsce
Źródło
Problemy Jakości, 2015, nr 2, s. 26-30, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja elektroniczna, Zdalne nauczanie, Jakość kształcenia, Studium przypadku
e-education, e-learning, Quality education, Case study
Abstrakt
E-nauczanie staje się wymogiem naszych czasów, co potwierdzają plany Ministerstwa Edukacji Narodowej związane z wprowadzeniem e-podręcznika. Równocześnie jesteśmy świadkami powstawania społeczeństwa informatycznego w coraz większym stopniu stajemy się uzależnieni od dostępu do Internetu. Dzięki rozwiązaniom elektronicznym śledzenie stanu konta w banku lub składanie deklaracji podatkowej staje się dla większości Polaków coraz łatwiejsze. Jednocześnie większość Polaków jest lub stanie się w najbliższym czasie posiadaczami smartphonów, przez co zyskają możliwość mobilnego dostępu do zgromadzonych w sieci Internetu zasobów, a także do mobilnego nauczania. Rozwiązania elektroniczne wywierają coraz większy wpływ na jakość nauczania. Artykuł przedstawia wybrane aspekty e-learningu związane z oceną jakości e-nauczania na przykładzie Politechniki Częstochowskiej oraz Politechniki Wrocławskiej.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Postępy e-edukacji", redakcja naukowa: Lech Bałachowski, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2013.
  2. J. Rosak-Szyrocka, S. Borkowski, "Determinanty jakości edukacji na przykładzie znaku jakości Interkl@sa", Zarządzanie Jakością nr3/2011.
  3. S. Borkowski, J. Rosak-Szyrocka, "Procedury uzyskiwania znaków jakości", Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009.
  4. M. Striker, K. Wojtaszczyk, "Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej (cz. I)", e-mentor 4 (31)/2009.
  5. Portal Ministerstwa Edukacji Narodowej: http://www.cyfrowaszkola.men.gov.pl.
  6. Serwis www.epodreczniki.pl.
  7. K. Cpałka, A. Ulik, "E-learning w Politechnice Częstochowskiej", Politechnika Częstochowska, Pismo środowiska akademickiego, luty, 2011.
  8. J. Rosak-Szyrocka, P. Wojciechowski, "Satysfakcja studentów z e-nauczania i e-sprawdzianów", Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa (Economics and Organization of Enterprise), nr 3 (770)/2014.
  9. Portal Moodle https://moodle.org.
  10. P. Wojciechowski, "System E-kolokwiów", 165-180; Rozdział 17 w monografii wydanej pod redakcją Lesława Sieniawskiego; Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (2012); ISBN 978-83-7493-720-7.
  11. P. Wojciechowski, "E-sprawdziany - argumenty za i przeciw", E-mentor nr 5 (37)/2010.
  12. P. Kajetanowicz, J. Wierzejewski, "Algebra z geometrią analityczną", Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008 oraz e-kurs "Algebra z Geometrią Analityczną" na e-portalu http://eportal.pwr.edu.pl.
  13. Piotr Wojciechowski, E-chemia, Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa, Wrocław (2013), http://www.dbc.wroc.pl/Content/23337/wojciechowski_e_chemia.pdf.
  14. Z. E. Zieliński, "Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning", Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość, Zeszyty Naukowe nr 2/2006.
  15. L. Chojnacki, "Pokolenie m-learningu - nowe wyzwanie dla szkoły", e-mentor 1 (13)/2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu