BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jadamus-Hacura Maria (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Melich-Iwanek Krystyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Dynamika zmian w rankingach najcenniejszych polskich marek
Dynamics of Changes in the Ranking of the Most Valuable Polish Brands
Źródło
Zarządzanie i Finanse, 2014, R. 12, nr 3, cz. 2, s. 211-224, rys., tabl., bibliogr. 7 poz.
Journal of Management and Finance
Słowa kluczowe
Marka, Ranking marek, Analiza trendu, Wyniki badań
Brand, Ranking of brands, Trend analysis, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących analizy dynamiki siły marek w latach 2008-2013 dla 50 najsilniejszych marek w rankingu z roku 2013. Średnie z wartości siły marek w poszczególnych latach nie różnią się istotnie. W drugiej części badania poddano analizie dynamikę zmian wartości siły marki dla poszczególnych spółek. Aż dla 36 firm nie zaobserwowano istotnych zmian w kształtowaniu się wartości siły marki w czasie. (abstrakt oryginalny)

In the article we present results of dynamic analysis of brands power in 2008-2013 years for 50 strongest brands in the ranking from the year 2013. Averages from the value of the power of brands in individual years don't differ significantly. In the second part of the examination dynamics of changes of the value of the power of brand were analysed for individual firms. For 36 companies we didn't observe significant changes in trends. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anklewicz M., Okrągła wartość na okrągłą rocznicę, "Ranking Polskich Marek 2013", dodatek do "Rzeczpospolitej", 17.12.2013.
  2. Krawczyk-Sokołowska J. (2012), Znaczenie zaangażowania społecznego firmy w kształtowaniu tożsamości marki, w: Nowoczesne koncepcje zarządzania, finansów, marketingu w teorii i praktyce jako odpowiedź na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 20, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  3. "Ranking Polskich Marek 2013", dodatek do "Rzeczpospolitej", 17.12.2013.
  4. Rosa G. (2012), Kreowanie silnej marki produktu jako źródła przewagi Konkurencyjnej, w: Nowoczesne koncepcje zarządzania, finansów, marketingu w teorii i praktyce jako odpowiedź na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 20, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  5. G. Urbanek, Obliczyć siłę marki, Ranking najcenniejszych polskich marek, "Rzeczpospolita", dodatek "Marki Polskie", 2.12.2010.
  6. Urbanek G. (2002), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa.
  7. Urbanek G. (2004), Zastosowanie wskaźnika siły marki, "Marketing i Rynek" nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-5189
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu