BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
Polish Consumers on the European Market
Źródło
Scientific Publications / University of Economics in Katowice. International Marketing and Business in the CEE Markets, 2009, s. 34-56, rys., tab., bibliogr. 37 poz.
Słowa kluczowe
Jednolity rynek wewnętrzny, Rynek europejski, Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta
European Single Market, European market, Consumer behaviour, Consumer psychology
Abstrakt
The aim of Single European Market as an effect of integration of European countries is to generate benefits for Europe in various areas of social and economic life, but also those connected with political effects in the face of globalization and the competition from other regions of the world. Benefits gained from development of the EU market should be perceived from the viewpoint of various groups of economic entities and societies involved in the process of integration. (...) The most notable feature of the single EU market support policy is the accentuation of both competitive protection and strengthening of the consumer position. The policy of economic and social integrity implemented by the European Union is aimed at levelling the disproportions between regions in terms of development level, and, consequently, at raising the living standard and life quality of UE societies. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Blaszczak A. (2006): Kupujemy patriotycznie. "Rzeczpospolita", 30 March.
  2. Dohnalik J. (2008): Co czymi wrogiem, a co wielbicielem reklam. Pentor Research International, Warszawa, May, www.pentor.pl.
  3. Doświadczenia i plany dotyczące pracy za granicą (2008). CBOS, Warszawa.
  4. Gdzie się podziała nasza duma (2007). Http://wiadomości.onet.pl, 16 March.
  5. Herbich M. (2007): Rozwój rynku ubezpieczeń w Polsce. Trio Management Towers Alliance Partner, Warszawa, czerwiec.
  6. Irlandzka lekcja religii (2008). "Newsweek Polska", 25 May.
  7. Polish consumers on the European market Jesteśmy już innymi konsumentami. Http://www.mediweb.pl/psyche/wyswietl.php?id= l.i24 (5 May 2007).
  8. KE będzie reformować jednolity tynek europejski (2007). Http.'//www.wiadomości, wp.pl, 21 November.
  9. Dąbrowska A., Janoś-Kresło M. (eds) (2007): Konsumpcja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. PWE, Warszawa.
  10. Kopyt B. (2008): Sposób na nadmiar, czyli bez przesady. "Rzeczpospolita" 23 January.
  11. Mayer F.C., Palmowski J. (2007): Europejskie tożsamości a Unia Europejska - więzi łączące narody Europy. "Nowa Europa. Przegląd Natoliński", nr 1.
  12. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M. (2007): Zmiany w konsumpcji i poziomie życia Polaków na tle krajów unii Europejskiej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  13. Mazurek-Łopacińska K. (2006): Marki globalne w otoczeniu wielokulturowym. In: Zarządzanie produktem. B. Sojkin, J. Kall (eds). Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  14. Mazurek-Łopacińska K. (2007): Zachowania polskich konsumentów wobec nowych trendów w otoczeniu. In: Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek. Z. Kędzior (ed.). Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  15. Micheletti M. (2003): Political Virtue and Shopping. Individuals, Consumerism and Collective Action. Polgrave Macmillan, New York.
  16. Narodowa Strategia Rozwoju Kultury 2004. Ministerstwo Kultury, Warszawa.
  17. Ocena skutków przystąpienia Polski do UE po trzech latach członkostwa. (2007) Komunikat z badań, CBOS, Warszawa.
  18. Olesiuk A. (2007): Polskie gospodarstwa domowe na tle krajów Unii Europejskiej. Konwergencja poziomów cen, wynagrodzeń i struktury konsumpcji. In: Konsument na rynku europejskim. A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło (eds). Instytut Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
  19. Polacy mniej przejęci zmianami klimatycznymi niż reszta Europejczyków. Eurobarometr, www.money.pl/archiwum/wiadomości agencyjne/pap/artykul (12 March 2008).
  20. Polacy o kondycji materialnej swoich rodzin. Opinie z lat 1987-2007 (2007). Komunikat z badań. CBOS, Warszawa.
  21. Połowa Polaków identyfikuje się z Kościołem. Http://wiadomości.onet.pl.
  22. Przejawy dystansu społecznego wobec innych narodów i religii (2007). Komunikat z badań. CBOS, Warszawa.
  23. Rachocka J. (2006): Konsumeryzm polityczny: obywatel konsument w społeczeństwie obywatelskim. In: Zachowania tynkowe gospodarstw domowych i przedsiębiorstw w okresie transformacji systemowej w Polsce. D. Kopycińska (ed.). Wydawnictwo Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  24. Rynek żywności ekologicznej w Polsce (2008). "Rynek Spożywczy" 05 April.
  25. Sochańska M., Marysińska A., Sulińska-Wójcik A. (2006): Fundusze strukturalne w oczach Polaków. Wiedza, opinie i klimat wokół funduszy strukturalnych w Polsce. Fundusze strukturalne w Polsce 2006/6. Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.
  26. Solomon M., Bamossy G., Askegaard S. (1999): Consumer Behaviour, an European Perspective. Prentice Hall, Europe.
  27. Stasiak P. (2008): Życie na kredyt. Raport. "Polityka" 24 May, nr 21.
  28. Style życia i zakupów. Rozmowa z Jackiem Młynarskim z GFK Polonia. Http//www.pol- skieradio.pl/ społeczeństwo/dyskusje.
  29. Style życia w Polsce. GfK Polonia. CEE Socio-Syles (2005).
  30. Śmiłowski E. (2008): Banki w świadomości rodaków. Banie, nr 4.
  31. Theobald S.: Koniec zakupów? www.zdrowie.onet.pl/1408134,2040,0,3,koniec_za- kupow,styl_zycia.html. "The Times".
  32. Ubodzy krewni. Centrum Edukacji Obywatelskiej, www.ceo.org.pl/portal/biznes (30 May 2008).
  33. Wiktor J.W. (2005): Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
  34. www.ceo.org.pl/portal/biznes.
  35. www.konsument.gov.pl/pl/o_nas/index.html.
  36. Zachowania zakupowe Polaków w 2007 (2007). Raport Pentor Research International. Warszawa.
  37. Zmiany w wizerunku Polaka i Europejczyka (2007). CBOS, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu