BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Żbikowska Agnieszka (Cracow University of Economics, Poland / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Economic and Political Background in International Marketing on Central and Eastern European Markets
Źródło
Scientific Publications / University of Economics in Katowice. International Marketing and Business in the CEE Markets, 2009, s. 92-109, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Marketing międzynarodowy
International marketing
Kraj/Region
Europa Środkowo-Wschodnia
Central and Eastern Europe
Abstrakt
The widespread usage of the Central and Eastern Europe term may imply that countries that fall under this definition create a separate region, which may be treated as a single market by business entities. This, consequently, should streamline carrying out marketing activities and using standardized tools. The aim of the article is to identify the selected factors from the economic and political background of the Central and Eastern European countries and showing if this area is uniform from the marketing point of view. These issues are important due to the fact that there are more than 183 million consumers in the Central and Eastern European countries. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Countries & Regions. The World Bank, http://www.worldbank.org/countries.
  2. Czinkota M.R., Ronkainen I.A. (2004): International Marketing. Thomson-South-Western, Mason.
  3. Duliniec E. (2004): Marketing międzynarodowy. PWE, Warszawa.
  4. European Bank for Reconstruction and Development, http://www.ebrd.com/coun-try/sector/econo/ stats/index.htm.
  5. Human Development Index Rankings (2007/2008). Http://hdr.undp.org/en/statistics.
  6. Human Development Reports, http://hdrstats.undp.0rg/indicat0rs/5.html.
  7. Instytut Europy Środkowo-Wschodniej, www.iesw.lublin.pl.
  8. International Country Risk Guide. The PRS Group, Inc., http://www.prsgroup.com/ /ICRG_T ableDef. aspx.
  9. Keegan W.J., Schlegelmilch B.B. (2001): Global Marketing Management. A European Perspective. Pearson Education Ltd., Harlow.
  10. Koźmiński A., Piotrowski W. (1999): Zarządzanie. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Wiktor J.W. (2005): Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu