BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kochański Konrad (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rola i miejsce budżetowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP w świetle badań empirycznych
The Role and Place of Marketing Budgeting in Micro, Small and Medium Trade Enterprises in the Light of Empirical Research
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 344, s. 246-258, rys., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Budżetowanie, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Marketing
Budgeting, Small business, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Budżetowanie działalności marketingowej może stanowić swoisty punkt styku systemu rachunkowości, marketingu oraz zarządzania, zapewniając eliminację asymetrii informacji między wskazanymi obszarami przez generowanie użytecznej, zarządczej informacji marketingowej. W artykule zaprezentowano najważniejsze wyniki badań ankietowych oraz wypracowane konkluzje w ramach zadania badawczego polegającego na ocenie roli i miejsca budżetowania działalności marketingowej w przedsiębiorstwach handlowych sektora MSP. Ankiety zostały skierowane do przedsiębiorstw handlowych prowadzących księgi rachunkowe oraz przedsiębiorstw handlowych stosujących uproszczone formy opodatkowania. Obie grupy zostały wytypowane spośród firm sektora MSP na terenie województwa zachodniopomorskiego; zakres czasowy badań objął okres od czerwca 2013 roku do sierpnia 2013 roku.(abstrakt oryginalny)

The article presents the main results of the empirical resarch which verifies the role and place of marketing budgeting in micro, small and medium trade enterprises. Questionnaires were addressed to enterprises using books of account and to enterprises using tax books. Both groups were chosen from among the SME sector in West Pomerania. The time range of research covered the period from June 2013 to August 2013.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czubała A., Niestrój R. (red.), 2004, Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, AE w Krakowie, Kraków.
  2. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań, s. 242-264,
  3. Garbarski L. (red.), 2008, Koszty i efekty działań marketingowych, SGH, Warszawa.
  4. Leksykon marketingu, 1998, PWE, Warszawa, s.126.
  5. Nowak E. (red.), 2002, Budżetowanie kosztów przedsiębiorstwa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
  6. Nowak E., Nita B. (red.), 2007, Budżetowanie w przedsiębiorstwie, organizacja, procedury, zastosowanie, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  7. Nowak M., 2007, Controlling działalności marketingowej, PWE, Warszawa.
  8. Piercy N., 1987, The marketing budgeting process: Marketing management implications, "Journal of Marketing" vol. 51, issue 4, October, s. 45-59.
  9. Rutkowski I., 2005, Identyfikacja nakładów, [w:] W. Wrzosek (red.), Efektywność marketingu, PWE, Warszawa, s. 29-32.
  10. Weber J., 2002, Managing the Marketing Budget in a Cost-Constrained Environment, "Industrial Marketing Management" vol. 31, issue 8, s. 705-717.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2014.344.21
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu