BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olejniczuk-Merta Anna (Kozminski University, Warsaw, Poland)
Tytuł
Marketing and Social Innovation - a Comparative Analysis
Źródło
Management and Business Administration. Central Europe, 2014, vol. 22, nr 4, s. 144-152, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje marketingowe, Rozwój społeczno-gospodarczy, Marketing, Innowacje
Marketing innovations, Social economic development, Marketing, Innovations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Purpose: The article contents are a synthetic presentation of the evolution of marketing and the hitherto development of social innovation as well as a comparison of the leading traits of both processes at the present stage of development. Based on this, there is an attempt to assess their impact on the social and economic development.

Methodology: This article is of a theoretical nature. Findings: The idea and concept of marketing and social innovation have a great potential to serve socioeconomic development. To a certain degree, they have approximate or even common ideas and goals as well as similar concepts and effects. Social innovation is a support for marketing in the delivery of values and satisfaction to consumers and to a significant part of the society. It also independently affects raising the quality of life of the society, owing to socialisation, diffusion and aid in the more effective use of technological, organisational, managerial and marketing innovations.

Value: The article is a part of the stream of current discussion on the place and role of marketing and social innovation in the contemporary economy and society. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bollier, D. (2001). Public Assets, Private Profi ts. Reclaiming the American Commons in an Age of Market Enclosure. Washington, DC: New America Foundation.
  2. Budinich, V. and Serneels, S. (2012). HVC, czyli rynek, zysk i innowacje społeczne. In: Odpowiedzialny biznes. Sojusz na rzecz potrzebnych zmian. HBRP.
  3. Czubała, A., Hadrian, P. and Wiktor, J.W. (2014). Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce. Warszawa: PWE.
  4. Groenroos, Ch. (2006). On defi ning marketing: Finding a New Roadmap for Marketing. Marketing Theory, 6(4): 395-417.
  5. Hackley, Ch. (2009). Marketing: A Critical Introduction. London: Sage Publications. Defi nition of the American Marketing Association.
  6. Howaldt J., Schwarz M., Social Innovation: Concepts, research fi elds and international trends, www.internationalmonitoring.com.
  7. Innowacyjność 2010, www.parp.gov.pl/fi les/74/81/380/10838.pdf.
  8. Kotler, Ph., Kartajaya, H. and Setiawan, I. (2010). Marktieng 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek! Warszawa: MT Biznes.
  9. Kotler, Ph. and Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  10. NCBR - annex to the Resolution No. 37/2012 of the NCBR Council of 28 November 2012.
  11. Olejniczuk-Merta, A. (2013). Innowacje społeczne. Konsumpcja i Rozwój, 1/2013.
  12. Panek-Owsiańska. M., Innowacje społeczne. In: Wspólna odpowiedzialność. Rola innowacji. Forum odpowiedzialnego biznesu; http:// www.Youtube.com/watch?v=NB5eQr7ounc&feature=player_embedded.
  13. The European Commission, http: www.socialinnovationeurope.eu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-3356
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.7206/mba.ce.2084-3356.126
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu