BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Płocha Halina (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Postawy opiekuńczo-wychowawcze wobec chorego dziecka w rodzinie
Źródło
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2012, t. 18 (2), s. 27-40, bibliogr. 21 poz.
Tytuł własny numeru
Zeszyty Pedagogiczno-Medyczne
Słowa kluczowe
Choroby, Dzieci, Opieka nad dzieckiem, Wychowanie
Illness, Children, Childcare, Education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami dziecka są rodzice a najistotniejszym i naturalnym środowiskiem wychowawczym jest dom rodzinny. Opieka i wychowanie to priorytetowe funkcje, którym rodzice powinni sprostać. Rodzina zaspokaja podstawowe biologiczne i psychologiczne potrzeby dziecka, zarazem kształtuje jego nowe potrzeby poznawcze, emocjonalne i społeczne. (abstrakt oryginalny)

The first and most important teachers are parents of a child's most important educational and natural environment is the family home. The care and education is a priority function, which parents should meet. Family meets basic biological and psychological needs of the child, while shaping the new needs of cognitive, emotional and social. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogusz J., Encyklopedia dla pielęgniarek, PZWL, Warszawa 1990.
  2. Dyga-Konarska M., Jak rodzice mogą pomóc dziecku w szpitalu, wyd. Komitet Ochrony Praw Dziecka, Warszawa 1994.
  3. Europejska Karta Dziecka w Szpitalu, Warszawa 1994.
  4. Formański J., Psychologia, PZWL, Warszawa 1998.
  5. Góralczyk E., Choroba dziecka w twoim życiu, MEN, Warszawa 1996.
  6. Jolly J., Inna strona pediatrii: poradnik codziennej opieki nad chorymi dziećmi, PZWL, Warszawa 1987.
  7. Kawczyńska-Butrym Z., Rodzina - Zdrowie - Choroba. Koncepcje i praktyka pielęgniarstwa rodzinnego, wyd. Czelej Sp. z o.o., Lublin 2001.
  8. Leuer H., Robertson L., Opieka nad dzieckiem, PZWL, Warszawa 1990.
  9. Łopatkowa M., Samotność dziecka, WSiP, Warszawa 1983.
  10. Maciarz A., Pedagogika lecznicza i jej przemiany, " Żak", Warszawa 2002.
  11. Maciarz A., Psychoemocjonalne i wychowawcze problemy dzieci przewlekle chorych, "Impuls", Kraków 1998.
  12. Nowa Encyklopedia Powszechna PWN, Warszawa 1996.
  13. Obuchowska I., Krawczyński M., Chore dziecko, NK, Warszawa, 1991.
  14. Przetacznikowi M., Makiełko-Jarża G., Psychologia wychowawcza, społeczna i kliniczna, WSiP, Warszawa 1981.
  15. Sendyk M., Społeczne przystosowanie dzieci z poczuciem sieroctwa duchowego, "Impuls", Kraków 2001.
  16. Springer Bogdan de Barbaro, Pacjent w swojej rodzinie, PWN, Warszawa 1997.
  17. Dobrzycka E., Dziecko w szpitalu - środowiskowe aspekty zagrożeń, w: Pedagogika społeczna, red. Plich T., Lepalczyk I., "Żak", Warszawa 1995.
  18. Dudzik I., Jak oswoić szpital, "Wysokie obcasy" 2003, nr 48.
  19. Gruba J., Twórcze postawy rodziców i wychowawców wobec dzieci przewlekle chorych, w: Opieka i wychowanie w rodzinie, red. Kępski Cz., UMCS, Lublin 2003.
  20. Obuchowska I., Opieka emocjonalna nad hospitalizowanymi dziećmi: refleksje i propozycje, "Pediatria polska" 1998, nr 1.
  21. Szałkiewicz O., Dziecko w szpitalu, w: Bezpieczeństwo dziecka w okresie transformacji, red. Górecka H., wyd. Decora, Olsztyn 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-2686
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu