- Autor
- Jegorow Dorota (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Prognoza na podstawie Wskaźnika Ufności Konsumenckiej (WUK)
- Źródło
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2004, z. 52, s. 163-177, rys., tab., wykr., bibliogr. 10 poz.
- Słowa kluczowe
- Konsument, Poziom konsumpcji, Prognozowanie popytu, Wskaźnik Ufności Konsumenckiej (WUK)
Consumer, Consumption level, Demand forecasting, Consumer Confidence Indicator - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- Przeprowadzone badania wskazały, iż modelem będącym podstawą najbardziej trafnej prognozy WUK, jest model trendów jednoimiennych. Ponadto każdy z zastosowanych modeli prognostycznych wskazuje, iż tendencja rozwojowa wartości WUK dana jest trendem rosnącym. Złożoność sfery badawczej, jaką jest konsumpcja, a w szczególności wskaźnika chrakteryzującego ufność konsumencką (opartego na ocenie jakościowej), w połączeniu z niestabilną areną polityczną i chaosem informacyjnym w Polsce, powoduje, iż prognozy koniunktury konsumenckiej mogą ulegać szybkiej dezaktualizacji. Można oczekiwać, że dokładność i precyzja prognoz poprawi się w momencie, kiedy zgodnie z wymogami UE badania będą prowadzone w cyklu miesięcznym, a nie - tak jak obecnie - w cyklu kwartalnym. (abstrakt autora)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Analiza tendencji rozwojowych w polskiej gospodarce na podstawie testu koniunktury: metody i wyniki, w: "Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH", Zeszyt Nr 70, SGH, Warszawa 2001.
- Badania gospodarki polskiej - stan bieżący i perspektywy rozwoju, w: "Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH", Zeszyt Nr 72, SGH, Warszawa 2002.
- Diagnozy i prognozy stanu gospodarki w świetle badań koniunktury, w: "Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH", Zeszyt Nr 73, SGH, Warszawa 2002.
- Dittmann E, Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2000.
- Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA PL. Teoria i zastosowania, C.H. Beck, Warszawa 2003.
- Prognozowanie gospodarcze: metody i zastosowania, M. Cieślak, red., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Sokołowski A., Prognozowanie sprzedaży - studium przypadku, StatSoft Polska Sp. z.o.o., 2000; www.data-mining.pl/czytelnia/prognozowanie/progsprzed2.html.
- Sokołowski A,, Przykłady korzystania z SENS i SEWSS w prognozowaniu i badaniach marketingowych , Akademia Ekonomiczna w Krakowie; www.data-mining.pl/czytelnia/prognozowanie/przykładysesu.html.
- Sokołowski A., Przykłady prognozy ekonomicznej, Akademia Ekonomiczna w Krakowie; http://www.data-mining.pl/cz3rteInia/prognozowanie/progekonomicznej.html
- Zielaś A., Pawełek B., Wanat S., Prognozowanie ekonomiczne, PWN, Warszawa 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1234-8872
- Język
- pol