BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniakowski Mariusz (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Merchandising w sklepie internetowym
Merchandiding in Online Store
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2014, nr 113, T.2, s. 409-417, tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Ekonomiczno-społeczne i techniczne wartości w gospodarce opartej na wiedzy.
Słowa kluczowe
Sklepy internetowe, Handel elektroniczny, Merchandising
Internet shopping, e-commerce, Merchandising
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Merchandising stanowi jeden z kluczowych czynników decydujących o powodzeniu rynkowym placówki handlowej. Wraz z rozwojem sektora e-commerce coraz większą uwagę przywiązuje się do organizacji i funkcjonowania sklepu internetowego. Jednym z elementów budowania przewagi konkurencyjnej tego typu sklepów może być wykorzystanie założeń tradycyjnego merchandisingu w odniesieniu do e-sklepu. Artykuł ma na celu przedstawienie podstawowych założeń związanych z merchandisingiem w sklepie internetowym - jego porównanie z merchandisingiem w ujęciu tradycyjnym, zdefiniowanie oraz podstawowe wytyczne do prowadzenia skutecznych działań w tym zakresie (abstrakt autora)

Merchandising is one of the key factors for the success of retail stores on the market. With the development of e-commerce sector more and more attention is paid to the organization and operation of an online store. The use of traditional merchandising objectives in relation to online store may be one of the elements of competitive ad-vantage of this type of stores. The aim of the article is to present the basic assumptions related online store merchandising- a comparison of merchandising in the traditional sense, the definition and basic guidelines for effective action in this regard.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borusiak B. (2009), Merchandising, Wydawnictwo Ekonomiczne w Poznaniu, Poznań.
  2. Kępka M. (2013), Comarch - sklepy internetowe również z zagranicznych centrów danych, http://www.internetstandard.pl/news/394232/Comarch..sklepy.interneto we.rowniez.z.zagranicznych.centrow.danych.html.
  3. Krawatka T., Sadulski D. (2011), E-commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  4. Krzyworączka P. (2013), Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice.
  5. Plutecki Ł. (2013), Nie taki diabeł straszny - o technologii RWD (responsive web design) i nie tylko, http://plutecki.net/2013/05/technologia-rwd-w-ecommerce/.
  6. Plutecki Ł. (2013), Merchandising produktów w sklepie internetowym, http://plutecki.net/2009/08/merchandising-produktow-w-sklepie-internetowym/.
  7. Samsel J. (2013), Sklepy internetowe: web-usabilty, czy e-merchandising?, http://symetria.pl/blog/artykuly/sklepy-internetowe-web-usability-czy-e-merchandising/.
  8. Sobczyk R. (2013), E-merchandising - definicja, merchandising.blox.pl/html.
  9. Świerczyńska-Kaczor U. (2012), e-Marketing. Przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa.
  10. Witek L. (2007), Merchandising w małych i dużych firmach handlowych. Teoria i praktyka: cenne wskazówki, trendy, wyniki badań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  11. www.heuristic.pl/uslugi/strony-internetowe/sklepy-internetowe-e-commerce
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu