- Autor
- Bąk Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Analiza danych o preferencjach z wykorzystaniem mikroekonometrycznych modeli kategorii nieuporządkowanych i programu R
Preferences Data Analysis Using Microeconometric Unordered Response Models and R Program - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Taksonomia (17), 2010, nr 107, s. 231-238, tab., bibliogr. 15 poz.
Research of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
- Słowa kluczowe
- Modele ekonometryczne, Model logitowy, Badania empiryczne, Preferencje konsumenta, Mikroekonometria
Econometric models, Logit model, Empirical researches, Consumer preferences, Microeconometrics - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest wskazanie możliwości wykorzystania wybranych mikroekonometrycznych modeli zmiennych o wartościach nieuporządkowanych w badaniach preferencji konsumentów oraz prezentacja przykładów badań empirycznych. Omówiono wielomianowy, warunkowy oraz mieszany model logitowy i przedstawiono przykłady ich wykorzystania w analizie danych o preferencjach.(abstrakt oryginalny)
The main aim of the paper is presentation, with empirical examples, possibilities to use models with unordered polytomous dependent variable in the consumer preferences analysis. There are presented multinomial, conditional and mixed logit model and empirical examples of their using in consumer preferences analysis.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Agresti A., Categorical Data Analysis, Second Edition, Wiley, New York 2002.
- Bierlaire M., Discrete Choice Models, http://web.mit.edu/mbi/www/ michel.html, Cambridge, Massachusetts Institute of Technology, 1997.
- Categorial Analysis - Part I, http://pytheas.ucs.indiana.edu/~statmath/ stat/all/cat/printablc.htm. Indiana University, 1999.
- Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A., Wprowadzenie do psychologii matematycznej, PWN, Warszawa 1977.
- Gruszczyński M., Modele i prognozy zmiennych jakościowych w finansach i bankowości, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.
- Haaijer R., Wedel M., Conjoint Choice Experiments: General Characteristics nd Alternative Model Specifications, [w:] A. Gustafsson, A. Herrmann, F. Huber (red.), Conjoint Measurement: Methods and Applications, Springer, Berlin 2000.
- Hozer J., Mikroekonometria. Analizy, diagnozy, prognozy, PWE, Warszawa 1993.
- Jackman S., Models for Unordered Outcomes, Political Science 150C/350C, http://jack-man.stan-ford.edu/classes/, 2007.
- Kuhfeld W.F., Multinomial Logit, Discrete Choice Modeling. An Introduction to Designing Choice Experiments, Collecting, Processing, and Analyzing Choice Data with the SAS® System, http://ftp.sas. com/techsup/download/technote/ts273.pdf. Cary, SAS Institute Inc, 1996.
- Lehmann D.R., Gupta S., Steckel J.H., Marketing Research, Reading, Massachusetts, Addison-Wesley, 1998.
- Long J.S., Regression Models for Categorical and Limited Dependent Variables, Thousand Oaks--London-New Delhi, SAGE Publications, 1997.
- Louviere J.J., Woodworth G., Design and Analysis of simulated consumer choice or allocation experiments: an approach based on aggregate data, "Journal of Marketing Research" 1983, November 20.
- McFadden D., Conditional Logit Analysis of Qualitative Choice Behavior, [w:] Frontiers in Econometrics, P. Zarembka (red.), Academic Press, New York-San Francisco-London 1974.
- So Y., Kuhfeld W.F., Multinomial Logit Models, http://support.sas.com/ resources/papers/tnote/ tnote_marketresearch.html, SAS Institute, Cary 2005.
- Winkelmann R., Boes S., Analysis of Microdata, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
1505-9332 - Język
- pol