BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banaś Joanna (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), Machowska-Szewczyk Małgorzata (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Ocena popularności rynku aukcji i sklepów internetowych metodą zbiorów przybliżonych
Popularity's Evaluation of Internet Auctions and Shops Market Using Rough Sets Method
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Taksonomia (17), 2010, nr 107, s. 239-246, tab., bibliogr. 4 poz.
Research of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Handel elektroniczny, Internet, Studenci, Proces podejmowania decyzji, Zachowania konsumenta, Zbiory rozmyte, Badania ankietowe, Sklepy internetowe
e-commerce, Internet, Students, Decision making process, Consumer behaviour, Fuzzy sets, Questionnaire survey, Internet shopping
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule podjęto próbę oceny popularności rynku aukcji i sklepów internetowych wśród studentów szczecińskich uczelni za pomocą metody zbiorów przybliżonych. Badanie przeprowadzono na podstawie ankiet wypełnionych przez 465 studentów w 2008 r. Ujęcie wyników przeprowadzonych ankiet w postaci systemu decyzyjnego umożliwia "odkrywanie wiedzy" na temat prawidłowości zachowań studentów kupujących przez Internet. Wykorzystanie metody zbiorów przybliżonych do oceny handlu internetowego stanowi oryginalne zastosowanie znanej metody do charakterystyki dynamicznie rozwijającego się rynku aukcji i sklepów internetowych.(abstrakt oryginalny)

There is an attempt at popularity's evaluating of Internet auctions and shops market among students of universities in Szczecin using rough sets method. Research was conducted on the basis of questionnaires filled in by 465 students in 2008. Outcomes' depiction of conducted questionnaires in the form of decision system enables "discovering knowledge" on regularity of students' behaviour, who buy by Internet. The evaluation оf Internet trade using rough sets method exemplifies unique application of well known method to profile of dynamic developing Internet auctions and shops market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gębka P., Analiza statystyczna rynku i aukcji internetowych. Praca magisterska, PS, Szczecin 2008.
  2. Mrózek A., Płonka L., Analiza danych metodą zbiorów przybliżonych, Akademicka Oficyna Wydawnicza PLJ, Warszawa 1999.
  3. Pawlak Z., Rough sets, "International Journal of Information and Computer Science" 1982 vol. 11, no 341.
  4. http://logic.mimuw.edu.pl/~rses/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu