BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lis Dagmara (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Sponsoring jako czynnik rozwoju instytucji kultury
Sponsorship as a Developmental Factor of the Cultural Entity
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 77, s. 167-178, tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Samorząd terytorialny wobec procesów rozwoju, partnerstwa i współpracy : VII Forum Samorządowe
Słowa kluczowe
Sponsoring, Instytucje kultury
Sponsoring, Cultural institutions
Uwagi
summ.
Abstrakt
Sponsoring kultury jest zjawiskiem stosunkowo nowym w polskiej rzeczywistości gospodarczej i niewątpliwie jest najpopularniejszą formą współpracy biznesu ze sferą kultury. Z roku na rok zyskuje on na powszechności i zarazem odnotowuje rosnące znacznie w świadomości społecznej. Wiele instytucji, organizacji i twórców nie mogłoby egzystować bez tej formy pomocy. Dziś sponsoring kultury to nie tylko forma komunikacji z otoczeniem, ale także pomoc w budowaniu świadomości marki, podniesieniu poziomu jej rozpoznawalności czy budowaniu lojalności klientów. Nie można więc go uznać wyłącznie za działania promocyjne, bowiem łączy promocję firmy z pomocą innym. (fragment tekstu)

The article presents the essence of sponsorship, as a factor in the development of cultural institutions. Sponsorship, being one of elements of enterprises promotion strategy. The commitment of enterprises in funding culture is their compliment to promotion of their activity, and on the other hand improvement of company's image. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Datko M., Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania, Poznań 2003.
  2. Grzybek M., Woźniak M., Obszary działań sponsoringu i jego wpływ na decyzje nabywcze, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej nr 8, Zarządzanie i Marketing nr 237, Rzeszów 2007.
  3. Krakowiak K., Sponsoring kultury i sztuki, "Biuletyn EBiB" 2004, nr 9 (60).
  4. Polakowska-Kujawa J., Sponsoring - aspekty prawne i gospodarcze, Poltext, Warszawa 1994.
  5. Przychodzka A., Sponsoring w teatrze, w: Zarządzanie w kulturze, t. 4, red. Ł. Gawła, K. Plebańczyk, E. Orzechowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.
  6. Smolski R., Smolski M., Słownik encyklopedyczny - Edukacja obywatelska, Europa, Wrocław 1999.
  7. Sponsoring kultury i sztuki w praktyce, red. A. Podczaska, K. Kujawska-Krakowiak, Fundacja Commitment to Europe, Warszawa 2007.
  8. Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę, wspierając innych, Business Press, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu