BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciak Grażyna
Tytuł
Warunki pracy współczesnego pedagoga szkolnego - propozycje usprawnień - refleksje z prowadzonych badań
Źródło
Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne, 2010, nr 2, s. 129-158, bibliogr. 1 poz.
Society and Education. International Humanist Studies
Słowa kluczowe
Wychowanie, Pedagogika, Opieka nad dzieckiem
Parenting, Pedagogy, Childcare
Abstrakt
Szkoła i jej otoczenie, a tym samym zakres wymagań stawiany pedagogom w związku z modyfikacją ich funkcji przeszły w okresie reform pewną metamorfozę. Trudności jednak w pełnieniu zawodu pedagoga szkolnego poprzez okres ostatnich lat pozostały niezmienne. Pedagodzy szkolni wypełniają swoje obowiązki prawidłowo a powierzone zadania realizują z dużym zaangażowaniem. Istnieją jednak poważne rozbieżności pomiędzy zalecanymi a realizowanymi zadaniami przez tych nauczycieli. Pełny obraz problemów, z którymi stykają się pedagodzy w swojej pracy przedstawia analiza i wyniki badań. (...)Inspiracją do sformułowania propozycji, były postulaty publikowane w literaturze przedmiotu, własne doświadczenia, wnioski z przeprowadzonych rozmów z przedstawicielami tej grupy nauczycieli oraz analizy badań przeprowadzonych na wybranych populacjach współpracujących z pedagogiem w procesie wychowania. Wszystkie sformułowane postulaty mają na uwadze usprawnienie działań pedagoga szkolnego a tym samym pracy szkoły. (fragment tekstu)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Fornalski, M. 1988. Doświadczeń pedagoga szkolnego, w: "Problemy Opiekuńczo Wychowawcze" nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-0171
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu