BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strzębicki Dariusz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Metody zbierania danych o użytkownikach w procesie budowy komercyjnych stron WWW
Methods of Collecting User Data in the Process of Building Commercial Website
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2012, nr 7 (56), s. 133-138, tab., bibliogr. 7 poz.
Scientific Journals Warsaw University of Life Sciences - SGGW. European Policies, Finance and Marketing
Słowa kluczowe
Projektowanie witryn WWW, Użytkownicy internetu, Badania pilotażowe, Badanie Internetu, Metody badawcze, Tworzenie witryn internetowych, Witryny internetowe
Design of Web sites, Internet users, Pilot studies, Internet survey, Research methods, Creating websites, Internet websites
Uwagi
summ.
Abstrakt
W opracowaniu dokonano identyfikacji i porównania najbardziej popularnych metod stosowanych przez agencje badań specjalizujące się w badaniach potencjalnych użytkowników komercyjnych stron internetowych. Autor zidentyfikował popularne metody zbierania danych o potencjalnych użytkownikach komercyjnych stron WWWW przy użyciu metody analizy treści dziesięciu losowo wybranych z Internetu ofert firm badawczych z całego świata. Badanie pokazało, że najczęstszymi technikami badawczymi były: sortowanie kart, ankieta online, test użyteczności, obserwacja, wywiad zogniskowany oraz wywiad pogłębiony. Według subiektywnej oceny autora wymienione metody różnią się między sobą pod względem takich cech jak: rodzaj badania, etap budowy firmowej strony WWW, cel metody, korzyści osiągane dzięki zastosowaniu metody. (fragment tekstu)

The paper discusses different research methods that can be used in order to collect data on potential users when planning and building a company Website. According to the research firms offers analyzed by the author, the methods that are popular in the data collecting are such techniques as: card sorting, online survey, observation, usability testing, focus group interview and individual interview. The presented methods are different as regards such criteria as: research type, stage of Website building, method goal, and advantages of the method. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bosenick T.: How they tick and click, GFK 2012, http://www.gfk.com/focus/digital_qualitative/user_experience/index.en.print.html
  2. Callan D.: Content is King, 2009, http://www.akamarketing.com/content-is-king.html
  3. Frontend, Focus Groups - Advantages and Limitations, Frontend 2011, http://www.frontend.com/design/focus-groups-advantages-limitations.html
  4. Harley D, Henke J.: Toward an Effective Understanding of Website Users, D-Lib Magazine, Volume 13 Number 3/4, March/April 2007, http://www.dlib.org/dlib/march07/harley/03harley.html
  5. Nielsen J.: Alertbox: Current issues in Web usability, 2012, http://www.useit.com/alertbox
  6. Nielsen J.: Why You Only Need to Test with 5 Users, March 19, 2000, http://www.useit.com/alertbox/20000319.html
  7. Robertson J.: Information design using card sorting, February 19th, 2001, http://www.steptwo.com.au/papers/cardsorting/index.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-3430
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu