BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębowiec Mariusz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Przygodzińska Aleksandra (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Rola produktów tradycyjnych i regionalnych w budowaniu konkurencyjnej oferty regionów
The Role of Traditional and Regional Products in Building a Competitive Offer of Region Regional
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2013, T. 15, z. 2, s. 81-85, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Produkty regionalne, Rozwój obszarów wiejskich, Konkurencyjność regionów
Regional product, Rural development, Regions competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem badań było przedstawienie rynku tradycyjnej i regionalnej żywności w Polsce oraz korzyści i perspektyw doskonalenia tej dziedziny w celu długofalowego rozwoju obszarów wiejskich. Wykorzystano źródła wtórne i własne przemyślenia autora. Na podstawie dostępnej literatury, artykułów z pism branżowych oraz informacji zawartych na stronach internetowych scharakteryzowano rynek tradycyjnej i regionalnej żywności w Polsce. Coraz więcej produktów rejestrowanych jest na listach chronionych oznaczeń, jednak wiedza społeczeństwa na temat chronionych produktów wciąż jest na bardzo niskim poziomie. (abstrakt oryginalny)

This article is about traditional and regional food products, which are subject of increasing interest. It was written based on secondary sources and personal research. Thanks to available literature, articles in trade magazines and information on governmental websites, it defines and characterizes market of traditional and regional foods, consumer behavior, describes national and international distinctive product systems, promotional programs. In addition, there were conducted surveys which examined the degree of awareness and recognition of these products among Polish consumers and their relationship to traditional and regional foods. Whole served to illustrate the position that these products have on the food market in comparison to conventional products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Duczkowska-Piasecka M. 2005: Tradycyjna żywność na obszarach wiejskich. Specyfika budowy rynku, [W:] M. Gąsiorowski (red.), O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  2. Gąsiorowski M. 2006: Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych, Agro-Smak, nr 2.
  3. Kamińska I. 2007: Powrót do tradycji, Wiedza i jakość, nr 1(6)/2007.
  4. Łuczka-Bakuła W. 2004: Produkty regionalne i tradycyjne na Polskim rynku, Przemysł spożywczy, nr 4, t. 58.
  5. Wilkin J. 2005: Szanse przyspieszenia rozwoju obszarów wiejskich w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej, [W:] M. Gąsiorowski (red.), O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa.
  6. Winawer Z., Wujec H. 2010: Tradycyjne i regionalne produkty wysokiej jakości we Wspólnej Polityce Rolnej, Program Rozwoju Regionalnego Fundacji dla Polski, Warszawa.
  7. www.ec.europa.eu, dostęp 15.12.2012 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu