- Autor
- Zatwarnicka-Madura Beata (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
- Tytuł
- Równość płci w aspekcie społeczno-ekonomicznym w Unii Europejskiej
Gender Equality In Socio-Economic Aspects In the EU - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73, s. 511-520, tab.
- Tytuł własny numeru
- Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu
- Słowa kluczowe
- Ekonomia, Kobieta w biznesie, Mężczyzna
Economics, Women in business, Men - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowano badania przeprowadzone przez BCG, które m.in. służyły pomiarowi poziomu równości płci w 22 krajach. W rezultacie tych badań firma BCG stworzyła Women's Word Index (WWI). Drugą część artykułu stanowi analiza równości kobiet i mężczyzn w Unii Europejskiej oraz identyfikacja działań podejmowanych na rzecz równości płci. W artykule wskazano na związek między równością płci a ekonomią.(abstrakt oryginalny)
In the paper there is presented the research conducted by BCG which aimed at measuring the gender equity in 22 countries. As a result of this research the company established Women's World Index (WWI). The second part of the paper is the equity analysis of women and men in European Union and the identification of activities connected with gender equity. In the paper it is shown the connection between the gender equity and economy.(author's abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- M.J. Silverstein, K. Sayre, Women want more, How to capture your share of the word's largest, fastest-growing market, Boston Consulting Group, HarperCollins Publishers, New York 2009, s. 3-6.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol