BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jąder Karolina (Landwirtschaftliche Universität in Posen)
Tytuł
Verbrauchersegmentierung Aufgrund der Präferenzen für Regionale Produkte
Segmentacja konsumentów na podstawie preferencji wobec produktów regionalnych
Źródło
Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu - Seria Ekonomia, 2006, z. CCCLXXVII (5), s. 161-170, tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Segmentacja, Produkty regionalne, Preferencje konsumenta
Segmentation, Regional product, Consumer preferences
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Wielkopolska
Wielkopolska
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki segmentacji konsumentów wykonanej na podstawie ich preferencji wobec produktów spożywczych pochodzących z wybranego regionu - Wielkopolski. Wyodrębniono trzy segmenty: konsumentów o najwyższym, średnim i najniższym stopniu zainteresowania ofertą regionalną. Stwierdzono, iż nastawienie do produktów z regionu zależy od takich cech demograficznych, jak wiek, wykształcenie i poziom dochodów. Do grupy konsumentów najczęściej zwracających uwagę na regionalne pochodzenie nabywanych produktów należą osoby w wieku powyżej 35 lat, ze średnim wykształceniem, których dochody kształtują się na dość wysokim poziomie. (abstrakt oryginalny)

In den letzten Jahren wird steigende Interesse der Verbraucher an Land- und Regionalherkunft der gekauften Lebensmittelprodukte beobachtet. Um die Verbrauchergruppen zu ermitteln, die vor allem auf regionale Herkunft der Lebensmittelprodukte achten, wurde eine Segmentierung, d.h. eine Verteilung des Verbrauchermarktes gemacht. Es wurde das Verbraucherverhalten auf dem Markt der regionalen Produkte dargestellt, und auch die Beziehungen zwischen den soziodemografischen Determinanten und Interesse an dem regionalen Angebot bestimmt. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Alvensleben von R. (2000): Verbraucherpräferenzen für regionale Produkte: Konsumtheoretische Grundlagen. In: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft. Bd 30. Hrsg. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt/Main: 3-18.
  2. Balling R. (2000): Ergebnisse von Verbraucherbefragungen zur Bedeutung der regionalen Herkunft bei Nahrungsmitteln. In: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungsund Forstwirtschaft. Bd 30. Hrsg. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt/Main: 19-37.
  3. Gerschau M. (1989): Das Image von Lebensmitteln bayerischer Herkunft. Tipposkript. Die Technische Universität, München - Weihenstephan.
  4. Hensche H. (1993): Verbraucherpräferenzen für Nahrungsmittle aus der näheren Umgebung - eine Chance für marktorientierte Landwirte. In: Marketing der Agrar- und Ernährungswirtschaft. Bd 7. Vauk, Kiel.
  5. Hensche H., Ulrich H. (2000): Status-Analyse Regional-Vermarktung in Nordhein-Westfalen. In: Regionale Vermarktungssysteme in der Land-, Ernährungs- und Forstwirtschaft. Bd 30. Hrsg. W. Wilfried. Dachverband Agrarforschung, Frankfurt/Main: 58-63.
  6. Jałowiecki B. (1996): Oblicza polskich regionów. UW, Warszawa.
  7. Jąder K. (2005): Produkty regionalne - ich miejsce i znaczenie w popycie i podaży wybranych grup artykułów spożywczych. Tipposkript. Fachgebiet der Ökonomik der Ernährungswirtschaft der August Cieszkowski Landwirtschaftliche Universität, Posen.
  8. Karcz K., Kędzior Z. (1999): Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych. Wyd. AE, Katowice.
  9. Mynarski S. (1993): Analiza rynku. Systemy i mechanizmy. Wyd. AE, Wrocław.
  10. Sagan A. (1998): Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Wyd. AE, Kraków.
  11. Wirthgen B., Kuhnert H., Altmann M., Osterloh J., Wirthgen A. (1999): Die regionale Herkunft von Lebensmitteln und ihre Bedeutung für die Einkaufsentscheidung der Verbraucher - auf der Basis von Verbraucherbefragungen in drei benachbarten Regionen Deutschlands. Ber. Landwirtsch. 77, 2: 243-261.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-0261
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu