BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalski Paweł (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Analiza portfela marek własnych wybranych międzynarodowych sieci handlowych w Polsce
Analysis of Own Brands Portfolio of Selected International Retailers in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73, s. 597-608, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu
Słowa kluczowe
Marka, Handel
Brand, Trade
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest próba analizy strategii zarządzania portfelem marek własnych na rynku FMCG przez wybrane sieci handlowe - Tesco, Real i Carrefour - działające w Polsce. W pierwszej części przedstawiono historię rozwoju marek własnych oraz systematyzacje stosowanych opcji strategicznych, które sieci handlowe mogą zastosować w odniesieniu do różnych rynków działania. W części drugiej zaprezentowano analizę czynników stymulujących rozwój marek własnych na różnych rynkach międzynarodowych. W ostatniej części artykułu zaprezentowano syntetyczną analizę struktury portfeli wykorzystywanych marek własnych badanych sieci handlowych.(abstrakt autora)

The main purpose of the paper is an attempt to describe and analyze own brands portfolio of selected international retailers in Poland - Tesco, Real and Carrefour. In the first part of paper the history of own brands evolution is described and analyzed in the light of strategic alternatives which retailers might select operating in many international markets. The second part of the paper is devoted to analyze a range of elements which determine a development of own brands in a global environment. Finally, in the last part, the comparative analysis of own brands portfolio of selected international retailers operating in Poland is presented.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Collins, D. Bone, Private label shopping trends in food and non- alcoholic beverages: Effectively targeting value conscious shoppers and understanding consumers' attachment to food and drink brands, Datamonitor, New Consumer Insight Series, November 2008, s.  5.
  2. E. Cola, M. Dupuis, Le defi mondial du bas prix. Strategies pour les producteurs, les distributeurs, les pouvoirs publics, Publi-Union, Paris 1997, s. 130-133.
  3. K. Lincoln, L. Thomassen, Private Label. Turning the retail brand threat into your biggest opportunity, Kogan Page, London 2008, s. 56.
  4. The Rise of the Value-Conscious Shopper, A Nielsen Global Private Label Report, The Nielsen Company March 2011, s. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu