BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kos Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Wykorzystywanie blogów przez przedsiębiorstwa
The Use of Blogging by Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 74, s. 333-344
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych
Słowa kluczowe
Blogi, Przedsiębiorstwo
Blogs, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rozwój technologiczny i coraz powszechniejszy dostęp do Internetu pozwala na tworzenie coraz to nowszych technik komunikacyjnych, dostępnych zarówno dla indywidualnych użytkowników sieci, jak i organizacji. Wraz z pojawieniem się fenomenu określanego mianem Web 2.0 blogowanie stało się jedną z prostszych i przystępniejszych metod tworzenia i komunikowania treści przez użytkowników. Autorka opisuje samo zjawisko blogowania, motywy i różnice pomiędzy blogowaniem a innymi formami komunikacji internetowej. Następnie przedstawia korzyści wynikające ze stosowania blogów przez przedsiębiorstwa zarówno w kontaktach ze swoim otoczeniem jak i w usprawnieniu komunikacji wewnątrz organizacji. Zwraca uwagę na zagrożenia, wynikające po części z kwestii prawnych oraz niewprawnego stosowania tego narzędzia, oraz przedstawia zestaw dobrych praktyk.(abstrakt autora)

Technological development and continuously growing numbers of people with internet access allow creation of increasingly more advanced techniques of communication, available to both organisations and individuals. Coming as part of Web 2.0 phenomenon, blogging became one of simplest and most accessible methods of content generation for an average Web user. The author describes the phenomenon of blogging, reasons for its popularity and differences between blogging and other forms of internet communication. Another issue raised is possible advantages a company can achieve with corporate blogs, both in outside communication and in internal exchange of ideas. Dangers of negative legal consequences of blogging, along with threats coming from inept usage of blogs are also shown, together with list of best practices.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Wilde, Deconstructing blogs, "Online Information Review" 2008, Vol. 32, No. 3, s. 405, www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm.
  2. B. Park, S. Ahn, H. Kim, Blogging: mediating impacts of flow on motivational behavior, "Journal of Research in Interactive Marketing" 2010, Vol. 4, No. 1, s. 10, www.emeraldinsight. com/2040-7122.htm.
  3. K. Hsiu-Chia, Y. Chun-Po, K. Feng-Yang, Exploring individual communication power in the blogosphere, "Internet Research" 2008, Vol. 18 No. 5, s. 544, www.emeraldinsight.com/1066- 2243.htm.
  4. www.sonypictures.com/movies/julieandjulia/site/.
  5. K. Chopin, Finding communities: alternative viewpoints through weblogs and tagging, "Journal of Documentation" 2008, Vol. 64, No. 4, s. 554, www.eme raldinsight.com/0022-0418.htm.
  6. L. Hsi-Peng, L. Ming-Ren, Demographic differences and the antecedents of blog stickiness, "Online Information Review" 2010, Vol. 34, No. 1, s. 23, www.emeraldinsight.com/1468- 4527.htm
  7. J. Porter, Serwisy społecznościowe: Projektowanie, Helion, Gliwice 2009,
  8. K. Ching-Jui, T. Hui-Ying, The acceptance of blogs: using a customer experiential value perspective, "Internet Research" 2009, Vol. 19 No. 5, s. 481, www.emeraldinsight.com/1066- 2243.htm
  9. L. Hsi-Peng, H. Kuo-Lun, Gender differences in reasons for frequent blog posting, "Online Information Review" 2009, Vol. 33 No. 1, s. 141, www.emeraldinsight.com/1468-4527.htm.
  10. Ch. Soyoen, H. Jisu, Content analysis of corporate blogs as a relationship management tool, "Corporate Communications: An International Journal" 2010, Vol. 15 No. 1, s. 32, www.emeraldinsight.com/1356-3289.htm
  11. D. Tapscott, A. Williams, Wikinomics - How Mass Collaboration Changes Everything, Atlantic Books, Londyn 2008,
  12. L. Thompson, Walmarting Across America: Blogging in the Discount Aisles of Good vs. Evil, 2006, www.blogher.com/node/11579.
  13. Sz. Szymczyk, Astroturfing - malowana trawa, 2007, http://media2.pl/internet/29673- astroturfing-%E2%80%93-malowana-trawa.html.
  14. Blogging4Business report, "Strategic Direction" 2006, Vol. 22, No. 9, s. 19, www.emeraldinsight.com/journals.htm.
  15. A. Shuen, Web 2.0. Przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice 2009
  16. 18Blog Marketing Journal, http://blogmarketingjournal.com/category/blog-metrics/.
  17. 19Corporate Blogging, Humeuristisch Online Blog, www.humeuristisch.com/ corporateblogging.asp
  18. Gov Gab, http://blog.usa.gov/roller/ govgab/page/Policie; Webblogs on Harvard Law School, http://blogs.law.harvard.edu/terms-ofuse/; NevOn, Neville Hobson's weblog, http://nevon.typepad.com/nevon/2004/11/ codes_and_polic.html; UK Web Focus, http://ukwebfocus.wordpress.com/blog-policies/
  19. E. Hansen, Google blogger: I was terminated, Cnet News 2005, http://news.cnet.com/ Google-blogger-I-was-terminated/2100-1038_3-5572936.html.
  20. S. Olsen, Friendster fires developer for blog, Cnet News 2004, http://news.cnet.com/ Friendster-fires-developer-for-blog/2100-1038_3-5331835.html.
  21. D. Wyld, Management 2.0: a primer on blogging for executives, "Management Research News" 2008, Vol. 31 No. 6, s. 465-467, www.emeraldinsight.com/0140-9174.htm.
  22. Technorati Top 100, http://technorati.com/blogs/top100/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu