BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dołhasz Magdalena (Akademia Ekonomiczna w Krakowie; Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Reklama zewnętrzna jako instrument komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
Źródło
Zeszyty Naukowe / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, 2003, t. 2, s. 31-42, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne
Słowa kluczowe
Reklama, Reklama zewnętrzna, Komunikowanie marketingowe, Recesja gospodarcza
Advertising, Outdoor advertising, Marketing communication, Economic recession
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
We współczesnej gospodarce światowej komunikacja marketingowa (promocja) stała się ważnym obszarem dla każdej firmy działającej na rynku. Stosowanie przez przedsiębiorstwa różnorodnych instrumentów promocji spowodowało szybki rozwój rozmaitych dziedzin związanych z tą działalnością. Również i w Polsce daje się zaobserwować tę tendencję, czego potwierdzeniem jest ciągle rozwijający się polski rynek reklamy. Wśród różnych kryteriów, jakie można przyjąć, dokonując systematyzacji tego rynku, jest kryterium: stosowany nośnik reklamy (mass media). Według tego kryterium można wyróżnić m.in. rynek reklamy telewizyjnej, rynek reklamy radiowej, rynek reklamy zewnętrznej itd. Ten ostatni jest bardzo specyficznym i dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Dlatego też można postawić tezę, iż reklama zewnętrzna stała się jednym z ważnych instrumentów promocyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Reklama zewnętrzna, jej specyfika, środki i techniki oraz regulacje prawne są słabo opisane w literaturze. Liczne publikacje o tym rynku skupiają się na jego funkcjach lub aspektach społecznych, a brakuje opracowań o charakterze podstawowym. Niniejsze opracowanie stanowi przyczynek do systematyzacji podstawowych pojęć związanych z reklamą zewnętrzną. (fragment tekstu)(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dołhasz M., Rynek usług reklamy zewnętrznej - wybrane aspekty, [w:] Kierunki rozwoju marketingu usług. Teoria i praktyka, pod red. A. Czubaty, J.W. Wiktora, WSPiM w Chrzanowie, Chrzanów 2002.
  2. Kall J., Reklama, PWE, Warszawa 1998.
  3. Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy Zewnętrznej, art. I, Par. 3, punkt a, Warszawa 1996, [www. igrz.pl].
  4. Kolny B., Malinowska M., Reklama billboardowa - specyfika i sposób testowania, "Marketing i Rynek", 5/96.
  5. Komunikacja marketingowa, pod red. M. Rydla, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Sp. z o.o., Gdańsk 2001.
  6. Kotler P, Marketing. Podręcznik europejski, Gebethner & ska, Warszawa 2002.
  7. Leksykon marketingu, pod red. J. Altkorna, T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  8. Materiały wewnętrzne firmy AMS S.A., Media Watch 2000-2001.
  9. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing. Pierwsza polska edycja, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998, s. 161.
  10. Rusell T.J., Lane W., Reklama według Ottona Kłeppnera, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2000.
  11. Wiktor J.W., Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu