BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zalech Mirosław (Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie)
Tytuł
Strategiczne podejście do budowania wizerunku marki turystycznej miejsc
Strategic Approach to Building an Image of a Tourist Brand of Places
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 75, s. 155-166, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: wybrane aspekty marketingu terytorialnego
Słowa kluczowe
Wizerunek marki, Wizerunek miasta, Marka, Turystyka
Brand image, City image, Brand, Tourism
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wzrost znaczenia turystyki i podróży w gospodarce światowej przyczynił się do zaostrzenia rywalizacji pomiędzy poszczególnymi miejscami o ograniczone zasoby rynkowe (turystów, inwestycje, kapitał ludzki). Jednym ze sposobów wykorzystywanym przez władze jednostek terytorialnych do podniesienia konkurencyjności jest podejmowanie aktywnych działań mających na celu zbudowanie spójnego, jednoznacznie kojarzonego i rozpoznawalnego wizerunku. Celem artykułu jest przybliżenie założeń dotyczących budowania wizerunku marki miejsc oraz wskazanie celów i działań przyjętych do realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego w ramach strategii rozwoju województw i miast.(abstrakt autora)

The increase of the importance of tourism and travelling in the world economy contributed to a stronger competition between particular places to fight for limited market resources (tourists, investments, human resources). One of the ways used by the management of the institutions to raise the competitiveness is taking up activities aiming at building a uniform, univocally associated and recognizable image. The aim of the paper is to show the assumptions concerning building the image of a brand of places and to indicate the objectives and activities accepted to the realization by local authority units within the development strategy of provinces and cities.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J.G.C. Kester, International tourism results and prospects for 2011, UNWTO News Conference HQ, Madrid, 17.01.2011, www.unwto.org/facts/eng/pdf/barometer/UNWTO_HQ_Fitur11 _JK_1pp.pdf.
  2. J. Altkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 1998.
  3. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
  4. M. Korczyńska, Marka miasta, "Marketing i Rynek" 2006, nr 12, s. 8-10.
  5. J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł - organizacja - zarządzanie, PWE, Warszawa 2010.
  6. K.L. Keller, Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, "Journal of Marketing" 1993, Vol. 57, No. 1, s. 1-17.
  7. G. Urbanek, Zwiększanie efektywności strategii budowania marki, "Marketing i Rynek" 2004, nr 11, s. 3.
  8. E. Wąsowicz-Zaborek, Jak zbudować markę regionu, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 2, s. 29.
  9. M.K. Witek-Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001.
  10. A. Talik-Orłowska, Rola wizerunku w dążeniu przedsiębiorstwa do sukcesu, "Świat Marketingu", marzec 2003, www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=975894.
  11. S. Szczęsny, Marketing miasta i miejsca, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 5, s. 9-10.
  12. M. Ryciak, Wizerunek - kiedy zmieniać, "Marketing w Praktyce" 2010, nr 8, s. 76-77.
  13. 12 A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007, s. 135-136.
  14. P. Kobus, Droga od tożsamości do wizerunku marki, "Świat Marketingu", czerwiec 2005, www.swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=852813.
  15. P. Lutek, A. Gołoś, Model przygotowania strategii marki miejsca, "Marketing i Rynek" 2010, nr 10, s. 19.
  16. G. Rosa, K. Barczyk, Kształtowanie marki regionu na przykładzie województwa zachodniopomorskiego, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 596, Ekonomiczne Problemy Usług nr 56, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 197-198.
  17. N. Caldwell, J.R. Freire, The differences between branding a country, a region and a city: Applying the Brand Box Model, "Brand Management" 2004, Vol. 12, No. 1, s. 58-59.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu