- Autor
- Wekier Marek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Elementy polityki i strategii marketingowej banków komercyjnych w zakresie rozwoju nowych usług i produktów bankowych oraz pozyskiwania klientów
- Źródło
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2004, z. 49, s. 62-72, bibliogr. 14 poz.
- Słowa kluczowe
- Usługi bankowe, Marketing, Banki, Planowanie długoterminowe
Banking services, Marketing, Banks, Long-term planning - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- Skuteczny marketing opiera się na długoterminowym planie i jego właściwej realizacji. Dobra krótkoterminowa taktyka nie zastąpi nieistniejącej strategii długoterminowej. Długoterminowe planowanie marketingowe przynosi korzyści każdej firmie: małej, dużej, nowej i długo już funkcjonującej na rynku. Twierdzenie, że planowanie strategiczne na szybko zmieniających się rynkach jest mniej istotne, nie jest prawdziwe. Przeciwnie, przemyślana strategia i długoterminowe planowanie pozwalają przedsiębiorstwu przewidzieć i szybciej zareagować na zmianę sytuacji rynkowej. Firmy najlepiej sobie radzące na rynku to takie, które stosują strategię długoterminową. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Büschgen H. E., Przedsiębiorstwo bankowe. Warszawa: POLTEXT, 1997.
- Dietl J., Marketing. Warszawa: PWE, 1985.
- Dobosiewicz, Z., Podstawy bankowości, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001.
- Fraser L. M., Ocena wyników działalności banku komercyjnego. Analiza finansowa. Wyd. ZBP, Warszawa 1996.
- Gierwszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWN, 1999.
- Grabczan W., Zarządzanie ryzykiem bankowym. Warszawa: FRRwP, 1996.
- Grabski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE, 1998.
- Grzegorczyk W., Marketing bankowy. Biblioteka Menadżera i Bankowca. Warszawa 1994.
- Grzegorczyk W., Podstawy marketingu bankowego. Łódź: UŁ, 1994.
- Jaworski W. L., Bankowość. Podstawowe założenia. Warszawa: Poltext, 1996.
- Mazurkiewicz L., Marketing bankowy. Warszawa: Difin, 2002.
- Naughton D., Beltrop Ch. Zarządzanie nowoczesnym bankiem w okresie zmian. Warszawa: Fundacja Warszawskiego Instytutu Bankowego, 1995.
- Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWN, 1992.
- Zawadzka Z., Systemy bankowe. Wyd. 3. Warszawa: POLTEXT, 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1234-8872
- Język
- pol