BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wekier Marek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Elementy polityki i strategii marketingowej banków komercyjnych w zakresie rozwoju nowych usług i produktów bankowych oraz pozyskiwania klientów
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2004, z. 49, s. 62-72, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Usługi bankowe, Marketing, Banki, Planowanie długoterminowe
Banking services, Marketing, Banks, Long-term planning
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Skuteczny marketing opiera się na długoterminowym planie i jego właściwej realizacji. Dobra krótkoterminowa taktyka nie zastąpi nieistniejącej strategii długoterminowej. Długoterminowe planowanie marketingowe przynosi korzyści każdej firmie: małej, dużej, nowej i długo już funkcjonującej na rynku. Twierdzenie, że planowanie strategiczne na szybko zmieniających się rynkach jest mniej istotne, nie jest prawdziwe. Przeciwnie, przemyślana strategia i długoterminowe planowanie pozwalają przedsiębiorstwu przewidzieć i szybciej zareagować na zmianę sytuacji rynkowej. Firmy najlepiej sobie radzące na rynku to takie, które stosują strategię długoterminową. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Büschgen H. E., Przedsiębiorstwo bankowe. Warszawa: POLTEXT, 1997.
  2. Dietl J., Marketing. Warszawa: PWE, 1985.
  3. Dobosiewicz, Z., Podstawy bankowości, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001.
  4. Fraser L. M., Ocena wyników działalności banku komercyjnego. Analiza finansowa. Wyd. ZBP, Warszawa 1996.
  5. Gierwszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: PWN, 1999.
  6. Grabczan W., Zarządzanie ryzykiem bankowym. Warszawa: FRRwP, 1996.
  7. Grabski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Warszawa: PWE, 1998.
  8. Grzegorczyk W., Marketing bankowy. Biblioteka Menadżera i Bankowca. Warszawa 1994.
  9. Grzegorczyk W., Podstawy marketingu bankowego. Łódź: UŁ, 1994.
  10. Jaworski W. L., Bankowość. Podstawowe założenia. Warszawa: Poltext, 1996.
  11. Mazurkiewicz L., Marketing bankowy. Warszawa: Difin, 2002.
  12. Naughton D., Beltrop Ch. Zarządzanie nowoczesnym bankiem w okresie zmian. Warszawa: Fundacja Warszawskiego Instytutu Bankowego, 1995.
  13. Sznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWN, 1992.
  14. Zawadzka Z., Systemy bankowe. Wyd. 3. Warszawa: POLTEXT, 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu