BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Radziszewska Aleksandra (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Ocena skuteczności działań marketingowych w środowisku internetu
Assessment of Marketing Effectiveness in Internet
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 74, s. 427-440, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: marketing w działalności podmiotów rynkowych
Słowa kluczowe
Marketing, Internet
Marketing, Internet
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia formy działań marketingowych prowadzonych w Internecie oraz problematykę skuteczności komunikacji marketingowej w sieci. Scharakteryzowane zostały stosowane na elektronicznym rynku narzędzia przekazu marketingowego. Zaprezentowano kierunki rozwoju i aktualne trendy w reklamie internetowej. W pracy poruszony został problem jakości serwisów internetowych oraz kryteria jej pomiaru. Przeprowadzone wśród internautów badanie ankietowe i analiza jego wyników wykazały poziom skuteczność różnych form e-marketingu.(abstrakt autora)

The paper contains characteristic of internet marketing communication and the aspects of effectiveness of marketing communication online. The tools of communication with customers have been described. Author presents trends concerning Internet advertising and customer's attitudes to different tools of Internet marketing. The paper refers to the role of www service quality and proposes the specification of www service quality measurement. The analysis of survey research conducted on internet users has shown the effectiveness level of different e-marketing forms.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Gąsiorkiewicz, Marketing internetowy w wyszukiwarkach jako narzędzie kreacji wartości biznesu, w: Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, Opole 2008, t. 1, s. 338-345.
  2. A. Strzelecki, Wykorzystanie platformy Gogle AdWords w programie kształcenia specjalności biznes elektroniczny, "E-mentor" 2009, nr 4(31),
  3. Raport Strategiczny IAB Polska Wyszukiwarki i kontekst, "Media & Marketing Polska", maj 2008, dodatek specjalny, s. 56-59, za: A. Strzelecki, Wykorzystanie platformy..., s. 80-86.
  4. K. Wiśniewska, G. Kurowski, Performance marketing w e-marketingu, "E-mentor" 2006, nr 3(15),
  5. R. Kozielski, Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006,
  6. A. Benicewicz-Miazga, E-business w Internecie i multimediach, Wyd. Mikom, Warszawa 2003,
  7. J. Sitarz, G. Watras, Rozwój komunikatorów internetowych, w: Komunikacja gospodarcza. Studia i materiały, red. A. Małachowski, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004,
  8. T. Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
  9. W. Kociak, K. Przeliorz, Jak załoŜyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Wyd. Helion, Warszawa 2006
  10. A. Lotko, Pomiar jakości usług www, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą 2009, nr 21,
  11. V. Zeithaml, A. Parasuraman, A. Malhotra, e-Service Quality: Definition, Dimensions and Conceptual Model, Marketing Science Institute, Cambridge 2000.
  12. S. Kuharana, Managing Service Quality: En Empirical Study on Internet Banking, "The IUP Journal of Marketing Management" 2009, Vol. 8, No. 3,
  13. D. Hackman, S. P. Gundergan, P. Wang, K. Daniel, A service perspective on modeling intentions of online purchasing, "Journal of Service Marketing" 2006, Vol. 20, No. 7,
  14. P. Shamdasania, A. Mukherjeeb, N. Malhotrac, Antecedents and consequences of service quality in consumer evaluation of self-service Internet Technologies, "The Service Industries Journal" 2008, Vol. 28, No. 1,
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu