BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Flisiuk Barbara (Instytut Technik Innowacyjnych EMAG, Katowice), Gołąbek Adam (Instytut Technik Innowacyjnych EMAG, Katowice)
Tytuł
Możliwości komercjalizacji wyników badań naukowych w instytutach badawczych - modele, procedury, bariery oraz dobre praktyki
Commercialization of Research Results - Models, Procedures, Barriers and Best Practices
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2015, z. 77, 63-73, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Komercjalizacja, Transfer wiedzy, Nowe technologie, Badania naukowe
Commercialization, Knowledge transfer, High-tech, Scientific research
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono możliwe scenariusze komercjalizacji wyników badań naukowych oraz stosowane modele rynkowe komercjalizacji. Omówiono korzyści wynikające z wdrożenia opracowanej innowacji oraz koszty z tym związane. Opisano bariery rynkowe, które napotykają właściciele nowej technologii, oraz dobre praktyki, których stosowanie wpływa na skuteczny transfer wiedzy na rynek. Wymieniono też zewnętrzne źródła finansowania, pomagające w osiągnięciu założonego celu strategicznego. Na koniec omówiono proces komercjalizacji przykładowego innowacyjnego produktu.(abstrakt oryginalny)

The article features possible scenarios how to commercialize the results of scientific research, along with the commercialization models, benefits and costs. The authors presented some barriers encountered by the owners of new products or technologies as well as best practices that can help to successfully transfer the knowledge to the market. Additionally, the article discusses some problems encountered by scientists in this respect and programs that finance the commercialization processes. Finally, the authors presented a sample commercialization process of an innovative product.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gromada G.: Badania a komercjalizacja, czyli jak efektywnie łączyć dwa światy. PPG, 4/2008 (39).
  2. Janusz W., Kozioł K.: Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2007.
  3. Korniejenko K.: Komercjalizacja badań naukowych (prezentacja).
  4. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, www.ncbir.pl
  5. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, www.parp.gov.pl
  6. Przewodnik. Komercjalizacja B+R dla praktyków. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2010.
  7. Raport. Bariery współpracy przedsiębiorców i ośrodków naukowych. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego - Departament Wdrożeń i Innowacji, Warszawa 2006.
  8. Ustawa Prawo własności przemysłowej, art. 11, ust. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu